2288
Sök

Läsa bestyckningstabell till weber 36 36 dcd volvo b20

Holgersson
102 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
Hej jag har en liten enkel fråga som många säkert kan.
börja med att gå till länken nedan.

http://www.misab.se/bestyckn.htm

Om man bläddrar ner till volvo och går sen på

b20 k/d-kam weber 36 36 dcd. sen ser man två olika värden på exempelvis halsring. värdena är 25 och under står det 27. min fråga lyder .
Står detta för att man ska ha 25 i halsring på primärporten och 27 på sekundärporten?
eller är det så att man ska ha samma på bägge portarna och att man rekomenderas att välja antingen 25 eller 27 i halsring

det är likadant på huvudmunstycke : 135 och 150.

Tacksam för hjälp!

18 Inlägg
25 april 2011
så som jag har satt på min så är det 25 på primär och 27 på sekundär och lika så på munstyckena big_smile och du har du några delar över till en sån förgasare så är jag intresserad big_smile

Holgersson
102 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
okej va bra!
den ja har verkar vara skapligt bestyckad men spridarna verkar vara 3 på primär och 2 på sekundär. ska vara 4,5 enligt tabell.
vet du vart man ser vad spridarna har för siffra e inte riktigt säker på om ja har sett rätt. denna siffra ser man rakt uppifrån om man lyfter på luftfiltret. finns de ens så små spridare?
kan väl aldrig gå bra med dessa??
hur får man i och ur dom?
hehe får ja delar över så hör jag av mig smile

18 Inlägg
26 april 2011
jag har aldrig hört talas om mindre spridare än 4,5 och jag har aldrig sett något stå på dom heller. du behöver bara trycka ut dom eller slå lite försiktigt för att få ut dom

Holgersson
102 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
ne de va de ja mena verkar ju inte finnas så små spridare.... javisst de ska ja köra ... tack för alla bra o kloka svar. snögg bil har du och wink

18 Inlägg
26 april 2011
det är lungt lägg gärna in några bilder med big_smile

Sök