behöver en btr en ställbar vilken rekomenderar ni? tacksam för länkar... har inget jätte trimmad men det behövs så ingen uber behövs... mvh kolllat på denna, kan den va något? http://www.stylingbutiken.se/bransletry … -xql/901-0
vilken regulator man väljer beror på applikationen. Det är många parametrar som spelar roll. livsllängd, driftsäkerhet, kapacitet, bränsleval, justeringsalgoritm, noggrannhet etc.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
På en 940 rekommender ja Malpassi linjär BTR. Den som ersätter orginalet. Har det på min och kört med i många år, grymt exakt, beprövat och inget strulande.. (lätt att montera också)
Ska du supertrimma så kan vi börja titta närmare på detaljerna (eller parametrarna som torpis nämde), men för normaltrim duger denna fint..
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
epapower ser man man på den du har hur många bar den ger?
Du justerar den till det värdet du vill ha, en sen köper du en mätare och innan fuelrailen är att föredra så du ser vilket tryck du har.. (de som har mätare påmonterade är oftast stylingskitprodukter)
Linjär är att den ökar bränsletrycket i skala 1;1 mot laddtrycket. Finns ju även progressiva som kan åka trycket ex 1:1,2 och då har du mer bränsleökning kontra ökning i laddtryck..
Gå in på http://www.misab.se/ och klicka dig fram till tryckregulatorerna för insprutningsmotorer och så är det nr 403. kostar 950kr men då är det kvalitetgrejer.
OBS. såg ju även nu att de säljer de på H2M racing, billigare! (se turboforssens länk)
och hur vet man vad man skall ställa den på? är det något man går efter?
Det är ganska enkelt egentligen. Man vill ha ett konstant bränsletryck över spridaren. ökar du laddtrycket i motorn till 1kg så trycker ju luften emot med 1kg innefrån, då måste du öka bränsletrycket till 4kg för att det skall förbli 3kg över spridaren. likaså när du stänger gasspjället och motorn går på tomgång så är det undertryck i insuget och trycket sänks till 2.4kg kanske.
vilket tryck du skall ställa in står på din spridares specifikation, oftast 3bar.
en BTR är inget magiskt trimverktyg utan en standarddel som redan sitter på *alla* bilar med insprutning. Ingenting man behöver mixtra med förrens man kliver upp rejält i effekt och original inte räcker till längre.
att själv börja ratta bränsletryck för att få mer effekt kommer ALLTID bli sämmre än att låta trycket stå kvar på original 3kg och justera soppamängden med en chippning.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
så du tycker jag skall köpa en sådan som han länkade? samt en mätare man koplar på då?
Tycker ja asbolut du ska.. Men den stora frågan är ju, va är tanken med detta? Ska du trimma? va ska du göra för andra modifieringar? Jag har trimmat min bil i ett par omgångar och BTR behövde ja inte byta i första taget kan ja säga. 3bar soppatryck linjärt med laddet är det ju orginal så..
jojo men har testat byta spridare och då gjorde det bra skillnad men den gick som en kratta på tomgång så den va ju svår körd, därför tänkte jag att jag kunde gö så den får upp lite till med en btr istället.
jojo men har testat byta spridare och då gjorde det bra skillnad men den gick som en kratta på tomgång så den va ju svår körd, därför tänkte jag att jag kunde gö så den får upp lite till med en btr istället.
vad är det so är gjort på bilen då??? är ju bättre att lägga pengarna på ett chip om du inte har det