3923
Sök

Visare i mätarhuset rör sig inte. opel Calibra.

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Vad kan felet vara om inga visare i mätarhuset rör sig? Jag har kollat bakom och allt sitter på som det ska? Obs! Det är en Opel Calibra 16v om ni undrar. Tacksam för snabba svar då jag behöver ha igång bilen idag.
Senast redigerat av Dieselsmurfen (1 maj 2011)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
1 maj 2011
CalibraN92 skrev:
Vad kan felet vara om inga visare i mätarhuset rör sig? Jag har kollat bakom och allt sitter på som det ska? Obs! Det är en Opel Calibra 16v om ni undrar. Tacksam för snabba svar då jag behöver ha igång bilen idag.

Nån säkring kanske eller kabelbrott?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Jag har kollat schemmat för säkringarna och där verkar inte vara någon till mätarna? Jag tycker att det har inte med säkringarna att göra om det handlar om visarna för de flesta går väll på vajrar?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
1 maj 2011
CalibraN92 skrev:
Jag har kollat schemmat för säkringarna och där verkar inte vara någon till mätarna? Jag tycker att det har inte med säkringarna att göra om det handlar om visarna för de flesta går väll på vajrar?

Det är väl bara hastighetsmätaren som går med vajer om ens den gör det på dagens bilar.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Ja hastighetsmätaren går på en vajer. Men den sitter på som den ska och allt. Så det verkar konstigt
:S Kan det vara att jag inte tryckt på pekarna riktigt hårt? för allt funkade innan jag tog av mätarna?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
1 maj 2011
CalibraN92 skrev:
Ja hastighetsmätaren går på en vajer. Men den sitter på som den ska och allt. Så det verkar konstigt
:S Kan det vara att jag inte tryckt på pekarna riktigt hårt? för allt funkade innan jag tog av mätarna?

Vi får hoppas att nån med mer kunskap ser denna tråd så du får hjälp.

/Benny

Min youtubekanal!

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Ja det får vi hoppas. Du vet ingen som kan mycket om detta ämne? För att det är rätt så akut med hjälp.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
1 maj 2011
CalibraN92 skrev:
Ja det får vi hoppas. Du vet ingen som kan mycket om detta ämne? För att det är rätt så akut med hjälp.

Tyvärr!

/Benny

Min youtubekanal!

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 maj 2011
Det kan ju vara så att du har tryckt på visarna FÖR hårt också.

Sen finns ju också problemet om du har bytt mätarbakgrund att du kan ha fått lim eller nått annat på visarna. då står dom verkligen stilla.

/Ena

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Har det gått i sönder om jag tryckt för hårt då?

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 maj 2011
Det tror jag inte. På min var det bara att dra upp dom 1mm till så gick dom lättare.
Nu vet jag ju inte hur det ser ut i ditt mätarhus men på min så kunde nålarna sätta sig samt att det kom lite klet imellan mina nya bakgunder samt nålen.

Är det inget som fungerar i mätarhuset? Inte ens belysningen?

Jag hade ju en liknande scartkontakt på min som var rätt så känslig att få dit.

/Ena

871 Inlägg
1 maj 2011
har du satt på alla kontakter osv, även om hastighetsmätaren går på vajer kan den behöva ström.. ?

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Ena skrev:
Det tror jag inte. På min var det bara att dra upp dom 1mm till så gick dom lättare.
Nu vet jag ju inte hur det ser ut i ditt mätarhus men på min så kunde nålarna sätta sig samt att det kom lite klet imellan mina nya bakgunder samt nålen.

/Ena

Okej allt på baksidan sitter på som det ska för har inte rör något där. Det är endast mätartavlorna jag haft av. Och nu ska jag ha på de igen?

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
beckstroem skrev:
har du satt på alla kontakter osv, även om hastighetsmätaren går på vajer kan den behöva ström.. ?

Jag har inte dragit ut några kablar.

229 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Ena skrev:

/Ena

Belysningen fungerar ja.

Sök