2244
Sök

Ford Probe -92 Motorn la av!!

91 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Tjenare! Jag har en ford probe som har gått jättebra fram tills för någon dag sen då den plötsligt la av. Jag körde på E4:an en liten stund och då hackade den till en gång. Sen blev det bara värre och värre. Nu när jag startar den så går den väldigt rackligt på tomgång, men när man ger lite gas, så vill den dö... Det känns som att den antingen får för lite soppa eller luft. Har kollat lite men kommer inte fram till något. Snälla hjälp mig!! Känner mig handikappad utan bil! ;P Tack på förhand smile

Gasar tills det Rasar!

91 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Hahah vafan robban! XD Vad tror du om mig ;P

robb192 skrev:
soppa torsk?

Gasar tills det Rasar!

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
2 maj 2011
Kan det vara luftmassemätare på bilen ?

91 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Nä... Jag kollade den. Den fungerar. Men jag var nere o felsökte igår. Det är bränslet. Är det någon som vet var man kan hitta bränslets väg till Ford probe. Tänkte kolla pump och lite sånt ikväll smile

Dani_A skrev:
Kan det vara luftmassemätare på bilen ?

Gasar tills det Rasar!

91 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Jag har felsökt ordentligt idag tongue Det verkar som om det är soppapumpen det är fel på. Vet inte om det finns fler pumpar. Kan vara två stycken... Men men. Jag ska kolla mer noggrant imorn big_smile

Gasar tills det Rasar!

Tokig 08a
1 019 Inlägg
91 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
japp... jag vet. Hoppas att det blir enkelt att lösa bara smile

robb192 skrev:
en i tanken o en möjligtvis under^^

Gasar tills det Rasar!

Tokig 08a
1 019 Inlägg
4 maj 2011
den i tanken kan va lite besvärlig^^ man blir lite lätt omtöcknad av soppaångor^^

91 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
haha ellerhur XD

robb192 skrev:
den i tanken kan va lite besvärlig^^ man blir lite lätt omtöcknad av soppaångor^^

Gasar tills det Rasar!

Sök