2743
Sök

Audi S4 4,2L V8 - 95

14 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Hejsan, tänkte införskaffa mig en bil, och har fundering på en Audi S4, 4,2L V8 motor och 95 års modell.

så jag undrar helt enkelt vad ungefär en sådan här bil drar per mil?

(har inte hittat någon tråd om detta, och ber om ursäkt om jag har lagt den i fel forums del)

MvH
Sebastian

3 292 Inlägg
4 maj 2011
Dom är ganska törstiga.. på långkörning kan du få ner förbrukningen ganska bra.. men blandad och stadskörning så drar dom rent av mycket..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
4 maj 2011
Hoppas du gillar å tanka, för billigt går dom inte... Räkna inte med mindre än 1 liter/mil landsväg om så mormor kör med en äggkartong under gasen...
I stan och vid lite mer inspirerad körning blir de lätt mycke mer, bara lite snabbare landsvägskörning kan skicka upp förbrukningen i 1,5 liter på min S6, å så stor skillnad tror ja inte de är mellan dom trots allt...   
Enligt audi så drar min S6 2,2liter/milen vid stadskörning, å de tvivlar ja inte en sekund på i en lite större stad, så som sagt, hoppas du gillar å tanka, bensinbolagen lär älska dej... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Lastbilschaufför
257 Inlägg
4 maj 2011
Både V8:an är 2.2T är törstiga.. jag ligger nu med bara stadskörning + lite tung gasfot på 1.9 liter milen enligt färddatorn wink

Skulle man köra normalt så ligger den säkert på 1.3-1,4 liter milen stadskörning smile

Så har du pengar så varför inte, du får en riktigt rolig bil smile

Och S4 fanns inte 95 wink Sista årsmodell kom 94 wink

Mvh Danne
Senast redigerat av Danne_nkpg (4 maj 2011)

Four Rings To Rule Them All

14 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
ok, Tack för svar! får se över detta big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 maj 2011
2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök