3783
Sök

BSR chipp, snabb fråga..

9 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Jag har en s60 2,4t 2001 som jag har steg 1 chipat av bsr. Den går bra och det blev en ganska stor skillnad.. men jag hör ett ljud som jag inte känner igen.. när jag gasar så låter det som om ventilerna knackar lite det går över vid högre varv.. jag skulle tro att det beror på att tändningen blev ändrad, kommer det att gå över? gör det något?

Jag har läst nånstans att bilen måste "vänja sig" till chipet och sedan så kör jag även på 95 oktan just nu jag ska tanka 98 men tänkte köra upp tanken först smile

9 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Jag har nu ställt tillbaka bilen till original och det låter fortfarande så det är något som är fel i bilen..
Det var inte så innan jag chipade den

158 Inlägg
5 maj 2011
jag har inte märkt nå större skilnad på ventilslammer me bsr eller inte.. en fråga har du automat eller manuell?

9 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Jag kan konstatera att det är något som har gått sönder i bilen.. vad vet jag inte, den ska in till verkstad på tisdag så jag får väll veta då. Troligtvis har det varit något som har varit på väg att gå sönder och med den extra effekten så gick nått sönder.

Bilen går knappt att köra och den är väldigt svag och det skramlar och skrapar från motorn, det kommer nån stans ifrån höger sida av motorn (om man sitter i bilen). sad

Sök