3576
Sök

DLS Nordica 12" vs DLS RMW12"

PM Competition Team
711 Inlägg
10 maj 2011
Har precis stoppat in en Nordica 10" i min bil och är tvärnöjd smile

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

1 785 Inlägg
10 maj 2011
Fellow skrev:
dbjanoz skrev:
Fellow skrev:

Ber om ursäkt:P Ja förhoppningsvis så ska den väl göra det men man är ju inte säker! Finns ju ingenstans man kan provlyssna basarna:/

Var i sverige bor du?

Karlskoga bor jag i.

Drönirettab;
Jo det går ju att labba och försöka få den att spela ner till 30-35hz men frågan är ju hur de kommer låta ja:/
Mina rockfordbasar i slutet spelade inte mer än ner till runt 40hz.

Ojdå. I höjd med Örebro. Synd att det är så långt. Tror jag ska ta hem en Nordica 12a och själv bilda mig en uppfattning av denna bas.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 581 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
jensclaudius skrev:

Låter kanon! Blir en 12" för min del nu iaf! Klart bestämt mig för att det blir Nordican!

1 785 Inlägg
12 maj 2011
Fellow skrev:
jensclaudius skrev:

Låter kanon! Blir en 12" för min del nu iaf! Klart bestämt mig för att det blir Nordican!

Fick hem DLS Nordica 12an idag.

Galler, packning, islagsmuttrar och skruv medföljer basen. Får se om man hinner med och prova den redan i helgen.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 581 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Fellow skrev:
jensclaudius skrev:

Fick hem DLS Nordica 12an idag.

Galler, packning, islagsmuttrar och skruv medföljer basen. Får se om man hinner med och prova den redan i helgen.

Åsikter så fort du kan! big_smile Fan vad jag är taggad att bygga ljud! Inhandlat plast och fleece måste bara hitta någonstans att pyssla:/

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 maj 2011
Är ju finväder nu, bara att gå ut och plasta. wink Stod själv ute på altanen igår och plastade, funka bra med lite extra härdare. Ang. nya Nordican så kan jag väl inte säga annat än grymt trevlig bas! smile Lyssnade på den i DLS Revolution på Elmia, har nog aldrig hört en så tight och välljudande bas.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 581 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Är ju finväder nu, bara att gå ut och plasta. wink Stod själv ute på altanen igår och plastade, funka bra med lite extra härdare. Ang. nya Nordican så kan jag väl inte säga annat än grymt trevlig bas! smile Lyssnade på den i DLS Revolution på Elmia, har nog aldrig hört en så tight och välljudande bas.

Haha jo fast ute mitt på parkeringen känns ju lite sådär:P Men måste ordna en baffel för 3" först så jag kan ordna med vinkel på mellanregistret innan jag börjar plasta så ska se om jag kan få fram en i helgen:)
Låter bra att den verkligen verkar prestera! Provmonterade mellanregister o diskant i förrgår i bilen på originalstereon men satan vad fint det låter med rätt vinkel.
Senast redigerat av Fellow (13 maj 2011)

170 Inlägg
13 maj 2011
Vi e ju BÄST

Gbg

Sök