Jag har ett mycket märkligt problem med min koppling. Det som händer är att ibland från och till så slutar min koppling fungera, den inte ur som den ska. Tex vid rödljus så börjar bilen driva fast kopplingen är nedtryckt.
Det jag har gjort för att försöka lösa problemet är att jag bytt till stålomspunnen slang och bytt slavcylinder, det blev bättre men problemet är fortfarande kvar!!
Någon som har en idé? börjar bli jävligt trött på skiten !! hoppas på svar !
Har du tillräckligt med bromsvätska i båda kammarna i bromsvätskebehållaren? Har du luftat efter du bytt slavcylinder och slang? I så fall hur har du gjort när du luftat? Mvh
Jaa det tror jag att jag har, har fyllt på riktigt ordentligt med bromsvätska! nja just luftningen var jäkligt lustig, fick använda luftningsanordning! alltså så jag trycksatte behållaren med ett bildäck för att verkligen lyckas trycka ur all luft.. Men jag tror jag fått ur all luft då kopplingen känns stabil och precis!
Så när du trycker på kopplingen så har du inte något spel? Du har inte fått skit i behållaren så att kanalerna är tätta i huvudcylindern? Har du provat att lufta igen efter det har inträffat? Det låter ju som du tappar trycket fram till slavcylindern, så du är helt säker på att det inte finns läckage? Har du missljud från urtrampningslagret och kan du säga helt hundra att det inte är något fel på gaffeln? Ursäkta att det blev mycket frågor. Mvh
Så när du trycker på kopplingen så har du inte något spel? Du har inte fått skit i behållaren så att kanalerna är tätta i huvudcylindern? Har du provat att lufta igen efter det har inträffat? Det låter ju som du tappar trycket fram till slavcylindern, så du är helt säker på att det inte finns läckage? Har du missljud från urtrampningslagret och kan du säga helt hundra att det inte är något fel på gaffeln? Ursäkta att det blev mycket frågor. Mvh
Nee precis den tar absolut längst ner (kopplar inte ur helt). Nja om det var skit i kanalerna borde det ju inte gå att lufta och det borde ju vara fel hela tiden känns det som! AA har luftat ett par gånger men det är ändå exakt samma problem som innan jag bytte grejorna!! AA missljud från urtrampningslagret finns, och nej vet faktiskt inte om det är några problem med gaffeln.. Men det som känns så lustigt är ju att problemet försvinner då och då, kan funka skit i en hel dag o sen kan det funka hela nästa dag!!
Min bussning som sitter under växellådan vid balken är helt slut, kan detta påverka så lådan hamnar i fel läge ibland eller nått? bara brain stormar lite!!
Aa får väll göra det, dock så skulle den vara ny bytt enligt förra ägaren, ca 6 månader sedan.. hur kollar ja om den läcker?
Kan va en beggad han satt dit. Lyft ner plasten över pedalerna o in med skallen o kika min droppade lite där o då fick jag samma fenomen. 82:- kostade en renovering
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Aa får väll göra det, dock så skulle den vara ny bytt enligt förra ägaren, ca 6 månader sedan.. hur kollar ja om den läcker?
Kan va en beggad han satt dit. Lyft ner plasten över pedalerna o in med skallen o kika min droppade lite där o då fick jag samma fenomen. 82:- kostade en renovering
Har haft det felet på både en 900 och en 740. Huvudcylindern läkte pga rostgropar vid packningarna på SAABen. Volvons slavcylinder läckte lite här och där.