3512
Sök

740 -88 turbo konv. spikar?

315 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
#1
Japp, har precis turbo konventerat min stackars B230F motor. Allt är orört förutom spridarna.  (Jag VET att det inte är den bästa motorn att turbokonventera!!)

De problemet jag har nu är att den spikar vid gaspådrag på låga varv. Gasar jag lungt så laddar den och går jätte fint!

De jag har gjort är: turbo (saab), intercooler(740), grenrör(940), spridare (16v) och tryckrör från 740. Även kopplat in dump från biltema. (549kr)

De jag funderar på att det kan vara är tändningen? Då jag bytte fördelare och rotor när jag ändå höll på. Hur ska jag ställa tändningen och hur gör jag på lättaste sätt?

Om det inte är tändningen vad kan det då vara?? Har inte kopplat in ngn laddtrycksmätare än så vet inte vad den laddar för tillfället.

Tacksam för snabba svar!

// Bennfors


429 Inlägg
5 maj 2011
#2
Kompsänk, turbo boxar och ta reda på vad han laddar sen kan man lättare utesluta var problemet ligger.


315 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
#3
Swemil93 skrev:
Kompsänk, turbo boxar och ta reda på vad han laddar sen kan man lättare utesluta var problemet ligger.

Kommer inte att kompsänka den och inte att skaffa boxar. Inget jätte seriöst bygge.


429 Inlägg
5 maj 2011
#4
Då kan de vara intressant att veta vad han laddar.


357 Inlägg
5 maj 2011
#5
Vilket styrsystem?

Spridarna räcker troligen inte till.


315 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
#7
aF skrev:
Vilket styrsystem?

Spridarna räcker troligen inte till.

Det är 2.2 så kan inte byta ut boxarna smidigt. Det är 16v spridare, behöver jag gå högre?

ställ på bränsletrycket som faen bara!

Hur ställer jag upp trycket då?? roll


573 Inlägg
6 maj 2011
#8
Ställbar btr lr trycka ihop orginal btr lite granna i taget me en tång lr nåt.

Men som sagt större spridare är att föredra, minst 300cc..

Testa även att byta till turbostift lr knacka ihop gnistgapet lite på dom som sitter i, typ 0,2mm lr nåt:P
Senast redigerat av SuperGnaget (6 maj 2011)

MSCR

357 Inlägg
6 maj 2011
#9
Som sagt runt 300cc spridare och större lmm. Eller ännu större spridare och etanol skulle nog vara det bästa när du kör utan att ändra kompet.
Senast redigerat av aF (6 maj 2011)


Team T-Röd Racing
507 Inlägg
8 maj 2011
#10
vad gör större lmm för nytta? tongue

...........Team T-Röd Racing.............

18 Inlägg
8 maj 2011
#11
16v spriadare lämnar bara några få cc mer och räcker inte på långa vägar så klämm BTR typ 2mm eller sätt dit störr spridare


Team T-Röd Racing
507 Inlägg
8 maj 2011
#12
Ja laddar 0,5 med org 16v spridarna fast med moddad bränslebox på 740in utan spikningar

...........Team T-Röd Racing.............


Sök