3006
Sök

Volvo S40 N -07 Darrande ratt

508 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
hej

Som min rubrik lyder min ratt skakar darrar när jag bromsar mellan 80-120 Km/h men den skakar inte hela tiden lite grann bara när jag bromsar vad kan detta vara? det är en 07 och rullat 9900mil.

18 Inlägg
6 maj 2011
Fläckrost på skivan eller om skivan har slagit sig. Alltså inte är helt rak. Kan även vara navet men de är inte lika vanligt. Volvo har haft problem med bromsskivor till just S40N och V50.

508 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
hur ser man det då och hur slår den till? kan det låta om man backar? fan det är en -07 som har rullat 9900mil är det så pass dålig hehehe

508 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
är det dåligt o fortsätta o köra? kan det bli dålig väghåling och bromsen?

508 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
finns det nån som kan svaret eller hjälpa tilll?

18 Inlägg
8 maj 2011
ser du någon rost på skivan? om den har slagit sig eller ej är svårt att se. finns instrument som man kan mäta med. du ska nog inte köra för mycket med de, då styrleder osv. kan ta stryk av de.
de bästa vore att byta skivor och eventuellt klossar fram. 9 av 10 gånger så är de skivorna som slår sig på dessa modellerna.
Jag har helt nya skivor och klossar liggandes om du skulle vilja prova och byta.

170 Inlägg
8 maj 2011
Yohanss0n skrev:
De bästa vore att byta skivor och eventuellt klossar fram. 9 av 10 gånger så är de skivorna som slår sig på dessa modellerna.

Vad har du för belägg för detta påstående? Visst har Volvo haft problem med dessa bilar, men att 9 av 10 skivor skulle slå sig har jag aldrig hört!

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

18 Inlägg
8 maj 2011
TeamS skrev:
Yohanss0n skrev:
De bästa vore att byta skivor och eventuellt klossar fram. 9 av 10 gånger så är de skivorna som slår sig på dessa modellerna.

Vad har du för belägg för detta påstående? Visst har Volvo haft problem med dessa bilar, men att 9 av 10 skivor skulle slå sig har jag aldrig hört!

Menar att 9 av 10 med vibbrationer i ratten vid inbromsning har skivorna slagit sig på!

508 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
jag har volvo orginal. är det enda sättet att kolla skivan är bra med mätare? jag har ingen rost som sagt det är en -07 som har rullat 9900mil det är inte mkt, om den har slagit sig kan det låta om jag backar med bilen? hur skulle det gå tilll om den skulle slå fattar inget, jag råka iallfall när jag skulle backa från en lyft v-lyft då lät det lite kan det va då skivorna tog stryck eller nåt? lite mer tips måste ta reda på om det är skivan hur kan jag kolla den lättaste vägen?

508 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
jag har inte fått nån svar

20 Inlägg
11 maj 2011
att skivor slår sig efter nästan 10.000 mil ser inte jag som nåt jätte dåligt?
Hur bilen körs är väl den visentliga från isånt fall.

Byt skivor och klotsar fram så ska du se att vibbrationerna försvinner.

Att det skulle vara vanligt vette fan om jag håller med om, har bytt skivor pga vibbrationer 2 eller 3 gånger på dessa bilar under all min tid på Volvo verkstan...

508 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
o det hjälpte mot vibrasioner eller?

1 624 Inlägg
13 maj 2011
skeva skivor.

426 Inlägg
13 maj 2011
låter som att det är skivorna som är skeva, symptomen brukar då bli det du beskriver.

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

Sök