Skulle racea mot en polare innan idag, slirade förjävla gött på kopplingen är sjukt grön när det gäller bilar men ska försöka förklara problemet så ingående som möjligt!
Scenario, vi linar upp å kör jag slirar alldeles för mycket på kopplingen i start så sen i 2an-3an när jag växlar å gasar full makaron är det precis som jag håller i kopplingen fortfarande och varvar bara. En annan polare ska testa köra för å se vad det är, när han då kör så har växlarna blivit sjukt tröga å vissa omöjliga att få i. Han påstår att de är för jag slirat så gött på kopplingen att den blivit för varm å gått in i safeläge men tvivlar på det.
jag kör runt lite å ska testa, felsöka själv så att säga. Växlarna är inga problem att få i vid normala hastigheter som när jag kör lugnt asså, 1-2 2-3 3-4 4-5. Men ligger jag i 50 säger vi så får jag inte i 2an, saktar jag ner går den i fint å lätt. ligger jag å fläskar på i 2an å ska växla till trean är det sjukt trögt med å ibland rasslar det till som när man inte kopplar ordentligt meen ska ha i en växel.
Står jag å torrväxlar är det inte heller några problem men det låter mer än vanligt, växelådsljudet asså tror jag, eller så e de bara jag som fått för mig de.
Sen när jag kopplar och släpper kopplingen efter växling så skakar det till i bilen, 1 sekund kanske bara efter koppling då.
Nån som har en susning om hur mycket jag gjort bort mig? Mer än att jag förlora racet då