Laddtrycksmätarens placering blir nog på vänstersidan i facket under ratten när jag hittat ett bra mätarhus eller en vettig monteringspanel som passar i facket att montera den i. Vill egentligen ha den i a-stolpen men hittar inget mätarhus som verkar fungera något vidare för montage i a-stolpe så det får nog bli i facket under ratten.
Har ju som tidigare nämnt tänkt sätta turbomätaren i facket under ratten o hade tänkt sätta den i ett mätarhus som skulle monteras lite snyggt. Nu till problemet var på Biltema o köpte ett mätarhus med håldiameter 52mm för att sedan när jag tänkt montera mätaren upptäcka att Omoris mätare bara har diameter 44mm Så nu måste jag tänka om eller försöka hitta ett mätarhus med håldiameter 44mm vilket inte verkar vara det lättaste, någon som har någon idé vart man kan hitta ett passande mätarhus?
Löste problemet genom att hålsågs borrat ett 44mm hål i mätarhusets bakstycke o monterade mätaren i bakstycket för att sedan montera mätarhuset i facket under ratten o resultatet vart skapligt tycker jag
jo bromsarna känns okej men hon säger "bremssystem defekt" o jag hittar inte något direkt fel. kan iofs vara slitagevarnaren på beläggen fram som strular, har belägg utan slitagevarning men kontakterna på bilen är byglade för att lura systemet men kablarna till det kan ju vara ärgade så att motståndet blir fel i kablarna.
har tyvärr inte fått något gjort i påsk har slipat o gjort båten i ordning för bottenmålning men känner att det börjar bli hög tid även för bilen så det får bli att göra en insatts snart
Nu är talsyntesen urkopplad, bromsarna kollade så att det inte är anliggning samt ljuset justerat så nu är hon redo för att ställas på o besiktas. Talsyntesen kopplar jag ur för att besiktningsmannen skall slippa höra "Achtung bremssystem defekt" vid besiktningen, skall börja grotta i det o se vad som orsakar larmet när jag får lite mer tid men jag misstänker kabelbrott eller ärgade kablar ut till slitagevarnarna på framhjulen som för övrigt är byglade då beläggen inte har slitage varnare.
Kanon! Skall bli kul att se bilen på vägarna i år igen:) Hoppas du kopplar in talsyntesen igen efter besiktningen bara.
Tackar Ja du kommer säkert få se den på vägarna o ja jag skall koppla in talsyntesen efter besiktningen igen, kopplar bara ur den för att inte reta upp besiktningen med bromsvarningen men orsaken till larmet skall lösas. Hur som helst alltid kul att det finns någon som gillar projektet Det är lite dåligt om kommentarer bara.
Nu är hon äntligen i trafik igen efter vinterns tristess, ställde idag på henne samt var o besiktade utan anmärkning o sedan en tur till tvätthallen för att snygga till henne. Skall nu när jag börjar köra henne kolla ladd-trycket med hjälp av den nya turbomätaren o se om jag kan få bilen att gå som hon skall genom att prova med att sänka ladd-trycket till standardtryck.