lägger väl in projekt nummer två i ordningen med om intresse finns för sånt här. min gröna 140 ligger uppe här också. finns fler projekt i gömmorna bland annat en äkta renault R8 gordini .. så fritiden är fullbordad!
iaf så fick jag ett sug i sommras efter nått jag velat ha i hela mitt liv... en hotrod! och som en 21årig pajk så äre inte å tänka på att köpa en färdigbyggd med herrejössesmotor. (standard/orginal existerar inte i mitt vokabulär)
har tyvärr stått stilla sen februari pga garagebrist men kommer igång om nån vecka igen!
kan iaf visa vad som hänt från när jag började med en tom ram i september till januari ungefär.
( har letat upp alla delar under tiden jag bygger, har aldrig byggt nått liknande innan )
letade upp en hålborrad I-beam framvagn
en ram hade polaren liggande! byggd i 4kantprofil efter a-fords mått med hög kickup bak
polaren torrkör min nya bil! vassa gjutjärnstoppar och långspak, det kan inte gå fel
då bilen inte startade trots tappra försök så fick vi undersöka, polaren har just insett att det måste vara fel i förgaseriet.
mycket riktigt, det satt en holley förgasare på vilket inte är gynnsamt för en sån här typ av high performance maskin.
"hmm mjaa.. ett par stromberg 97or på de här så att..." mumlades det, båda nickade menande till varandra.
såhär mycket uppskattade vi holleys förgasarmodell.
då man är hangaraound till klubben "flying grinders" så har man ju visat var skåpet ska stå.
skickade iväg rickard på kaffekokning och övertog vinkelslipen som han tramsade runt med!
avlägsnade "framtassarna" då dom ansågs vara ivägen för självmordsframvagnen
borttagning av gamla bladfjäderfästen
snart en bil!
skadeskjuten kråka! hämtade hem en oehört välskött och fin studebaker 4dörr tudor kaross samt lite annat skrot! test av grillmaskering och torped
sa att den var skadeskjuten, pepprad med hagel i framdörrarna. men bakdörrarna var "fina" vad gör man då när en sån här bil är lika vanlig som en saab turbo på en volvo träff?
jo man yxar ihop skiten till en 2 dörrars med självmordshängning fram givetvis! ( hoppas innerligt att orginalfolk retar sig på detta! )
här ser ni att de är special.... men de gäller å ha ideerna! som sagt, bakdörrar får agera framdörrar och pressningen på framdörrarna fick skarvas i bakänden istället.
titta! som en 2dörrars tudis skulle varit
rutram isvetsad igen, skall nog minskas senare, inte riktigt nöjd
jag knäckte till en bakskärm över knäet och drog dit
ett gammalt sportigt smallblock tillbehör jag köpte billigt av en raggare, han tyckte ju dom var så fula å dåliga...
men allt går ju göra i ordning nog om detta tillbaka till bygget!
GROV 10bult axel
äcklig 350aut
liten snabb mockup! de var en rejäl motivationshöjjare
tillbaka till chassit! yxa till hemgjord 4-länk
bygga bygga
hembyggt växellådsfäste, dubbla b20 kuddar haha
jaggadämp
slaktade biltema rallystolar som ska byggas om till bombarsäten
mer orkar ja fan inte ladda upp nu.... kommer update framöver när de börjar hända saker igen
finns säkert massa lösningar som ser psycho eller lustigt ut, återstår att se hur de funkar i praktiken, är inte rädd att testa ideerna iaf:D
// Mathias
iaf så fick jag ett sug i sommras efter nått jag velat ha i hela mitt liv... en hotrod! och som en 21årig pajk så äre inte å tänka på att köpa en färdigbyggd med herrejössesmotor. (standard/orginal existerar inte i mitt vokabulär)
har tyvärr stått stilla sen februari pga garagebrist men kommer igång om nån vecka igen!
kan iaf visa vad som hänt från när jag började med en tom ram i september till januari ungefär.
( har letat upp alla delar under tiden jag bygger, har aldrig byggt nått liknande innan )
letade upp en hålborrad I-beam framvagn
en ram hade polaren liggande! byggd i 4kantprofil efter a-fords mått med hög kickup bak
polaren torrkör min nya bil! vassa gjutjärnstoppar och långspak, det kan inte gå fel
då bilen inte startade trots tappra försök så fick vi undersöka, polaren har just insett att det måste vara fel i förgaseriet.
mycket riktigt, det satt en holley förgasare på vilket inte är gynnsamt för en sån här typ av high performance maskin.
"hmm mjaa.. ett par stromberg 97or på de här så att..." mumlades det, båda nickade menande till varandra.
såhär mycket uppskattade vi holleys förgasarmodell.
då man är hangaraound till klubben "flying grinders" så har man ju visat var skåpet ska stå.
skickade iväg rickard på kaffekokning och övertog vinkelslipen som han tramsade runt med!
avlägsnade "framtassarna" då dom ansågs vara ivägen för självmordsframvagnen
borttagning av gamla bladfjäderfästen
snart en bil!
skadeskjuten kråka! hämtade hem en oehört välskött och fin studebaker 4dörr tudor kaross samt lite annat skrot! test av grillmaskering och torped
sa att den var skadeskjuten, pepprad med hagel i framdörrarna. men bakdörrarna var "fina" vad gör man då när en sån här bil är lika vanlig som en saab turbo på en volvo träff?
jo man yxar ihop skiten till en 2 dörrars med självmordshängning fram givetvis! ( hoppas innerligt att orginalfolk retar sig på detta! )
här ser ni att de är special.... men de gäller å ha ideerna! som sagt, bakdörrar får agera framdörrar och pressningen på framdörrarna fick skarvas i bakänden istället.
titta! som en 2dörrars tudis skulle varit
rutram isvetsad igen, skall nog minskas senare, inte riktigt nöjd
jag knäckte till en bakskärm över knäet och drog dit
ett gammalt sportigt smallblock tillbehör jag köpte billigt av en raggare, han tyckte ju dom var så fula å dåliga...
men allt går ju göra i ordning nog om detta tillbaka till bygget!
GROV 10bult axel
äcklig 350aut
liten snabb mockup! de var en rejäl motivationshöjjare
tillbaka till chassit! yxa till hemgjord 4-länk
bygga bygga
hembyggt växellådsfäste, dubbla b20 kuddar haha
jaggadämp
slaktade biltema rallystolar som ska byggas om till bombarsäten
mer orkar ja fan inte ladda upp nu.... kommer update framöver när de börjar hända saker igen
finns säkert massa lösningar som ser psycho eller lustigt ut, återstår att se hur de funkar i praktiken, är inte rädd att testa ideerna iaf:D
// Mathias
Senast redigerat av weber140 (9 maj 2011)
0
0
0
0