3126
Sök

-OPEL CALIBRA- Enkla frågor

Avstängd
121 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
Har läst många trådar med folk som babblar om att Opel Calibra 16V är skit för att den inte håller, dålig motor m.m. OCh sen säger de som äger Calibran att den är grymt bra. Blir förvirrad. Är Calibra ett bra köp? Motorn bra? m.m. Helst ni som har/haft Calibran svarar.
Tack på förhand /sebbe
Senast redigerat av UnderBilen (5 augusti 2006)

Swedish And Japanesee engineering in da house

11 Inlägg
5 augusti 2006
hejsan turbon krånglar en del i fördelningslådan men 16v och 8v går fint kan vara lite problem med kylningen men de är en ju en gammal bil smile sen köp ingen bil som har gått över 20000 mil.. jag har en 8v och den går i ur och skur den bästa motorn säger dom drar 0,6 blandad körning så de är en mycket billig bil o köra.. och min är nog en utav dom fräschaste calibrorna i lacken för att vara en 91.. den över 92 är karosserna galvade så då förekommer de inte så mycket rost men under kan de vara en de på skärmkanter och motor huv.. ja tycker du ska in skaffa en calibra för att de är en mycket snygg bil och går billigt men som sagt de är en gammal bil så man får räkna med att den kan krångla lite de gör ju alla gammla bilar. sen får man bara ha 3 passagerare lite dumt men de går.. sen om du är intresserad av billjud så ska du klart köpa en för de basar nått enormt i den bilen hehe !! lycka till !

Avstängd
121 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
Tack så mycket! Men är Calibra 16V bakhjuls,framhjuls eller fyrhjulsdrivna?
Senast redigerat av UnderBilen (5 augusti 2006)

Swedish And Japanesee engineering in da house

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
5 augusti 2006
Håller helt klart med föregående talare smile
Och Calibrorna är enkla att göra snygga, och relativt enkelt att få fittigt bra ljud i smile

edit: 8V, 16V och 24V är framhjulsdrivna, medan 16V turbo är fyrhjulsdrivna smile
Senast redigerat av calibra_nox (5 augusti 2006)

505 Inlägg
8 augusti 2006
Min Opel Calibra -91 har gått 24456mil enligt mätaren, och den funkar hur bra som helst i motor och låda, dock opel rosten, vänster golv bak har rostat lite, och lite små fläckar framme vid motorhuven.
Mycket rolig bil, som inte är alltför seg. Och inte heller någon värsting bil som kostar mycket mycket pengar som man måste vara tokrädd om, lätt att styla och göra fin, rolig att bygga ljud i och som jag säger, mycket snygg original (om man kastat på lite finare fälgar bara)

Jag är helnöjd med min Calibra, i min äga har den gått 1400mil och har bytt vänster drivaxel och länkarm.

Jag är mycket nöjd!

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Biltokig flicka
126 Inlägg
8 augusti 2006
lyssna på dom som har haft en calibra, finns så många som snackar skit om calibror med man märker ganska snabbt att dom inte vet vad dom pratar om!!

min calibra är "född" som 16V, turbokonverterades ganska exakt vid 30000 mil, nu har den gått över 32000 mil... det tycker jag säger en hel del om motorn! smile

www.calibrateamsweden.se  är en grymt bra calibrasida du kan leta info på föresten=)

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
26 augusti 2006
Håller med dom föregående... Calibran går bra.. Men som _Palle_ Säger kan de vara lite problem med kylningen... Hade de på min calibra... O att motorn går dåligt? Inte alls.. De ända är att några givare kan gå sönder men de är inga svårigheter att byta... O inte så dyrt heller... Om du gör som "Zaraz" o turbokonverterar så har du en calibra som går som fan... Ända negativa med 8V,16V osv är att dom är framhjulsdrivna... Men turbon är 4hjulsdriven som sagt.. Sköna bilar o går att göra riktigt snygga...tongue

/// SyyHn

Meister
6 763 Inlägg
26 augusti 2006
calibra_nox skrev:
Håller helt klart med föregående talare smile
Och Calibrorna är enkla att göra snygga, och relativt enkelt att få fittigt bra ljud i smile

edit: 8V, 16V och 24V är framhjulsdrivna, medan 16V turbo är fyrhjulsdrivna smile

De finns väll vanliga 16v som är fyrhjulsdrivna? jag har iaf sett de på blocket. fast de kan ju vara fd turbo som har rasat å sen har dom byggt om till vanlig 16v?

220 Inlägg
26 augusti 2006
Calibran fanns med 4x4 både som 16v Turbo och utan turbo, dv.s 2.0 16v. Dom utan turbo och 4x4 är däremot ganska ovanliga.

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
26 augusti 2006
Necrodamus skrev:
Calibran fanns med 4x4 både som 16v Turbo och utan turbo, dv.s 2.0 16v. Dom utan turbo och 4x4 är däremot ganska ovanliga.

Jajo kom på de... Men som du säger är dom väldigt ovanliga...

/// SyyHn

Sök