3066
Sök

RE Audio SX 18D2"

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 maj 2011
Om ni hade 8,8V då är nog det batteriet redo för återvinning...

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

174 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Ja det känns nog så tongue, det finns ingen mindre låda man kan bygga, om vi struntar i max spl , någon man får med bra frekvenser och spelar fint, måste minsta möjliga måtten vara 200 liter ? :S

3 187 Inlägg
18 maj 2011
lill-sorling skrev:
Fick byggt mig en låda på h 45 b95 d 60, körde med ett 2 kanals steg på 1200 watt max, spelade på skapligt, men känns som den inte fick med riktigt alla frekvenser, (dom riktigt låga kom med kan jag lova!) , hur som helst, spelade i 2 minuter med en kompis 945 med kondensator 1 extra batteri och startad motor, och sen låg volten på 8,8 :S, den sjönk nog fan snabbare än en sten från eiffeltoret! , kommer golf generatorn palla att ladda upp batteriet ? orkar inte köpa ringhals för att få tillräckligt med kräm till den basen riktigt tongue

vad är det för steg ni driver med? ett 2 kanals på 1200 watt max? vad ligger rms watten på?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 maj 2011
lill-sorling skrev:
Ja det känns nog så tongue, det finns ingen mindre låda man kan bygga, om vi struntar i max spl , någon man får med bra frekvenser och spelar fint, måste minsta möjliga måtten vara 200 liter ? :S

Du kan ju fundera på att byta bas om du inte får plats. 18"are kräver stora lådor och ska du minska lådan så kommer basen bli mer tungdriven och då behöver du mer effekt.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
18 maj 2011
Då måste din kompis ha riktigt dåliga batterier. Spela aldrig under 12v btw

Booyakasha!

174 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
lill-sorling skrev:
Fick byggt mig en låda på h 45 b95 d 60, körde med ett 2 kanals steg på 1200 watt max, spelade på skapligt, men känns som den inte fick med riktigt alla frekvenser, (dom riktigt låga kom med kan jag lova!) , hur som helst, spelade i 2 minuter med en kompis 945 med kondensator 1 extra batteri och startad motor, och sen låg volten på 8,8 :S, den sjönk nog fan snabbare än en sten från eiffeltoret! , kommer golf generatorn palla att ladda upp batteriet ? orkar inte köpa ringhals för att få tillräckligt med kräm till den basen riktigt tongue

vad är det för steg ni driver med? ett 2 kanals på 1200 watt max? vad ligger rms watten på?

Usblaster 2400 ngt, 1200 watt max / kanal i 2 ohm, vi bryggade och fick ut 1200w RMS och 2400 max menar jag, skrev lite fel där

174 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:
lill-sorling skrev:

Du kan ju fundera på att byta bas om du inte får plats. 18"are kräver stora lådor och ska du minska lådan så kommer basen bli mer tungdriven och då behöver du mer effekt.

aj fan,  ja det låter inget vidare detta... får fundera på detta

4 693 Inlägg
18 maj 2011
lill-sorling skrev:
big-jepp skrev:
lill-sorling skrev:

Usblaster 2400 ngt, 1200 watt max / kanal i 2 ohm, vi bryggade och fick ut 1200w RMS och 2400 max menar jag, skrev lite fel där

Ligger säker på 2x60 rms eller något i den stilen.
Testa med BRA batterier och ett vettigt steg innan du bildar dig en uppfattning om hur det spelar.

Booyakasha!

3 187 Inlägg
18 maj 2011
Softis skrev:
lill-sorling skrev:
big-jepp skrev:

Testa med BRA batterier och ett vettigt steg innan du bildar dig en uppfattning om hur det spelar.

jo men om det ligger på 60watt rms så måste det vara riktigt dåliga batterier om det ska dra slut så snabbt?

4 693 Inlägg
18 maj 2011
big-jepp skrev:
Softis skrev:
lill-sorling skrev:

jo men om det ligger på 60watt rms så måste det vara riktigt dåliga batterier om det ska dra slut så snabbt?

Haha ja cool

Booyakasha!

3 187 Inlägg
18 maj 2011
Softis skrev:
big-jepp skrev:
Softis skrev:

Haha ja cool

haha, det var liksom det jag tänkte på när han skrev 1200 watt max och sen med 1 extra batteri och ligger på 8V då är något kraftigt fel! och med bilen igång dessutom!

låter som något är extremt fel här! wink

174 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Softis skrev:
lill-sorling skrev:
big-jepp skrev:

han spelar ut en L7 12" på 2x2 ohm iallafall

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 maj 2011
Han får alltså en L7a, som sitter i en korrekt låda, att bottna när den drivs av ett 2-kanals US-Blaster steg?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 693 Inlägg
18 maj 2011
ChriZtoffer skrev:
Han får alltså en L7a, som sitter i en korrekt låda, att bottna när den drivs av ett 2-kanals US-Blaster steg?

Under 20 hz, då kan man bottna det mesta med det mesta.

Det är luktar någonting.... roll

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 maj 2011
Om man har en relativt högt avstämd portad låda ja, men hur mycket normal musik innehåller info under 20Hz då? wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 468 Inlägg
18 maj 2011
lill-sorling skrev:
Softis skrev:
lill-sorling skrev:

han spelar ut en L7 12" på 2x2 ohm iallafall

Hur mycket distar det då? roll

174 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Och det betyder ? xD

1 468 Inlägg
18 maj 2011
lill-sorling skrev:
Och det betyder ? xD

hur mycket fel effekt steget ger basen.
Jag skulle säkert klara av att driva en L7 nästan fullt ut på en huvudenhet. men hur låter det då?

Om du lyssnar när ni nu kör på billebro kvalité nära basen så på ful volym så låter det inte bra.

för 60 w-rms driver inte en L7a fullt ut utan att ge oren signal.

pratiskt OCH teoretiskt omöjligt enligt mitt tycke.

kom igen är du har 1500 rms eller nåt. alltså typ kicker watt nu då.

då kanske det händer fulla konslag och har en relativt ren effekt.

en test du kan göra om du känner fört?

ta ditt us blaster steg o ett annat lite mer kännt steg o använd 35hz ungefär på hög volym. vilket steg får basen att brinna först?

antagligen us-blaster steget för att det inte ger ren signal till en såpass stor och effektkrävande bas.

kör 2st 6.5"are på typ pyramid eller nåt så blir det nog KANSKE likvärdigt om inte pyramid är lite finare ändå. lol
Senast redigerat av Leo86 (18 maj 2011)

174 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Leo86 skrev:
lill-sorling skrev:
Och det betyder ? xD

Jag skulle säkert klara av att driva en L7 nästan fullt ut på en huvudenhet. men hur låter det då?

Om du lyssnar när ni nu kör på billebro kvalité nära basen så på ful volym så låter det inte bra.

ta ditt us blaster steg o ett annat lite mer kännt steg o använd 35hz ungefär på hög volym. vilket steg får basen att brinna först?

antagligen us-blaster steget för att det inte ger ren signal till en såpass stor och effektkrävande bas.

kör 2st 6.5"are på typ pyramid eller nåt så blir det nog KANSKE likvärdigt om inte pyramid är lite finare ändå. lol

Riktigt så dåligt är inte steget faktist , har du ens testat det ?hur kan du ens jämföra steget med ett kicker steg, det är ju rätt mycket billigare, och inte den kvaliten på bra långt, men du har säkert inte ens testat det...  Och US Blaster var som sagt inte mitt slutsteg

174 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
lill-sorling skrev:
Leo86 skrev:

Riktigt så dåligt är inte steget faktist , har du ens testat det ?hur kan du ens jämföra steget med ett kicker steg, det är ju rätt mycket billigare, och inte den kvaliten på bra långt, men du har säkert inte ens testat det...  Och US Blaster var som sagt inte mitt slutsteg

us-blaster är inte precis känt för att tillverka bra steg..
jag hoppas du menar att kicker steget har BÄTTRE kvalité än us-blaster och inte tvärt om för då är du ute och cyklar..

Jo det är klart jag menar kicker, men det är som sagt 80% dyrare, och för alla som inte har en inkomst på 40 lök och kan köpa ett zx2500 så blir det ett sånt, kan tillägga att det var längesen han köpte det, innan man visste något alls om ljud. Jag hade ett Orion HCCA D2400 innan ett tag, det var lite skillnad mellan Orion steget och US blaster, fattar vad ni menar

Sök