3498
Sök

Hjälp med ljud i en Mini Cooper!

busare
157 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Hej!

Jag har precis köpt en Mini Cooper -04 och vill byta ut orginalljudet..

Jag har ett par Blaupunkt IC 122 liggandes hemma och tänkte ju att de skulle kunna slängas in..
Och jag är antingen dålig på att googla, eller så är google dålig på att hjälpa mig, men jag finner ingen info om hur högtalarna ser ut där inne och ifall mina IC122 skulle passa.
Det är alltså högtalarna i dörrarna jag pratar om (om det ens finns andra?).

Andra frågan blir då sedan hur man får upp insidan på bildörrarna? Jag ser bara tre skruvar, och det är de tre skruvarna som håller fast "balken" man drar igen dörren med.. Lossnar hela insidan när man skruvar bort dessa skruvar?

Tack på förhand smile

Calibra <3

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 maj 2011
Fråga 1 vet jag inte

Men fråga 2 borde denna svara på

Vet inte om det är likadana dörrsidor dock.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

3 187 Inlägg
12 maj 2011
Heinevik skrev:
Hej!

Jag har precis köpt en Mini Cooper -04 och vill byta ut orginalljudet..

Jag har ett par Blaupunkt IC 122 liggandes hemma och tänkte ju att de skulle kunna slängas in..
Och jag är antingen dålig på att googla, eller så är google dålig på att hjälpa mig, men jag finner ingen info om hur högtalarna ser ut där inne och ifall mina IC122 skulle passa.
Det är alltså högtalarna i dörrarna jag pratar om (om det ens finns andra?).

Andra frågan blir då sedan hur man får upp insidan på bildörrarna? Jag ser bara tre skruvar, och det är de tre skruvarna som håller fast "balken" man drar igen dörren med.. Lossnar hela insidan när man skruvar bort dessa skruvar?

Tack på förhand smile

sitter troligen med clips.

busare
157 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
kan väl skriva här hur det gick så att folk i efterhand kan kika..
Dörrarna var skitlätta att öppna. Videon hjälpte och sen var det skitlätt.
Högtalarna passade inte, fastän det stod på kartongen att de skulle passa. Jag byggde mig en egen liten atrapp som gjorde att högtalarna kom ut lite, och det funkade skitbra smile
tack för hjälpen!

Calibra <3

Sök