3528
Sök

Måste man ombesikta hela bilen om man får anmärkning av polisen?

Ointresserad.
936 Inlägg
13 maj 2011
Bjork skrev:
Snitch skrev:
Bjork skrev:

Du behöver inte ha sidorutor i, men att köra ner dom och dra säkringen är inget säkert kort.

Dom har ju säkringar liggandes där wink

Nej, det har dom inte. Dom får inte sälja/ge bort något som hjälper dig att slippa en eventuell 2:a.

Inte ens en reflex smile

Då ska jag åka å gnälla på dom här hemma tongue

Det tycker jag inte du ska tongue

Teabag appreciation club.

557 Inlägg
13 maj 2011
Du kan inte bara rycka säkringen, rutorna ska fungera när man besiktar. Sen när det gäller ombesiktningen så besiktar du bara om de som du fick 2or på.

Sen fattar dom ju direkt vad som är pågång om man inte "kan" få upp rutorna när man ska besikta.

Jag har fått 6st flygande med min förra 850, och varje gång var de bara att besikta om de som var fel.
Senast redigerat av 850heden (13 maj 2011)

Evildan
13 maj 2011
På baksidan av besiktningsprotokollet står följande:

Efterkontroll ny besiktning.

Vid efterkontroll begränsas kontrollen främst till tidigare anmärkningar.
Upptäcker besiktningsteknikern nya allvarliga fel eller följdfel från reparationen underkänns fordonet på nytt.
Enklare fel som upptäcks meddelas muntligt.
Sker efterkontrollen inom angiven tid är priset lägre, i annat fall utförs en ny fullständig besiktning til lägre pris.

Ergo: du kan få nya anmärkningar om besiktningsteknikern anser att dom är allvarliga.
Ni som tror att ni vet något annat kan ju leta fram erat protokoll och försöka läsa innantill.

Trucker
18 Inlägg
13 maj 2011
Ligger du i bes perioden är d en hel besiktning och om bilen är nyare än 2000 är den (helbilsgodkänd) eller nå EU grej ska d sitta framrutor i dörrana.....

Skillnaden på amatörer och proffs är på sättet man fuskar :p

2 924 Inlägg
13 maj 2011
Man kanske kan lyckas undvika en 2:a genom att sätta fönsterhissen ur funktion men tänk vad risken är stor att du retar upp bes.mannen och hur nitisk han blir till allt annat efteråt...

Jag har varit med om att en bes-man jobbade över 45 min med en bil i syfte att hitta så mkt anmärkningar som möjligt...

~ Life is short, have FUN! ~

KHRacing
13 maj 2011
Evildan skrev:

Upptäcker besiktningsteknikern nya allvarliga fel eller följdfel från reparationen underkänns fordonet på nytt.
Sker efterkontrollen inom angiven tid är priset lägre, i annat fall utförs en ny fullständig besiktning til lägre pris.

Ergo: du kan få nya anmärkningar om besiktningsteknikern anser att dom är allvarliga.
Ni som tror att ni vet något annat kan ju leta fram erat protokoll och försöka läsa innantill.

Detta stäåmmer nästan,,, Vid AB SBP så är det så att "OM" besiktingspersonalen vill det, så gör de en  besiktning på hela fordonet & då kan man få massa skit, så är det, inget som står i papprena.

Evildan
15 maj 2011
KHRacing skrev:
Evildan skrev:

Detta stäåmmer nästan,,, Vid AB SBP så är det så att "OM" besiktingspersonalen vill det, så gör de en  besiktning på hela fordonet & då kan man få massa skit, så är det, inget som står i papprena.

Detta stämmer till fullo då det är direkt avskrivet från baksidan utav besiktningsprotokollet.
sen beror det självklart på den enskilde teknikern om han letar eller engagerar sig.

Det jag försöker påvisa här är att man kan få nya anmärkningar även vid en ombes.

Sök