3609
Sök

Konstigt gummiliknande ljud vid gupp och ojämnheter.

684 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hejsan.

Jo är så att jag upptäckt ett irriterande ljud när man kör över gupp eller ojämnheter i marken och det hörs som om det är gummi som gnids eller dylikt när dämparn eller fjädern (går över) slår i (tar upp ojämnheten). Trodde först det var däcken som slog i stötdämpar(skålen?) men det borde det inte vara och kan inte vara när det inte gjorde det innan plus att det bara är 17" med 215*40. Inbillar mig att det låter mer från passagerarsidan av bilen.

Någon som vet vad det kan vara?

Bilen är en volvo s40 t4 00:a.

Mvh

Andreas

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

231 Inlägg
13 maj 2011
Min Aero gnäller som fan ibland..speciellt om det är kallt ute..sen efter en stunds körning verkar de gå över..men sitter de inte nått gummilager på stötdämparn..? De kan inte va nått sånt som börjar bli dåligt?

684 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Dewen skrev:
Min Aero gnäller som fan ibland..speciellt om det är kallt ute..sen efter en stunds körning verkar de gå över..men sitter de inte nått gummilager på stötdämparn..? De kan inte va nått sånt som börjar bli dåligt?

Detta har kommit nu, tror inte det är väderberoende. Har inte så stor koll på just stötdämparna, men kommer ihåg på min gamla 850 när stötdämparlagringarna(tallrikarna) var dåliga så klonkade det som fan, men inget gnislande gummiljud...

684 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Någon annan som har något förslag innan man tvingas lämna bort den?

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 maj 2011
på Saab så brukar det vara bussningarna i länkarmarna som börjar bli trötta..

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Sök