3962
Sök

Hur man kopplar in en tempmätare med separet givare (volvo 740)

692 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
hej . har varigt o köpt en tempmätare då orginal mätarn är död . fick med en separat givare då men vet ej var man sätter in den . borde det inte gå att koppla in tempmätaren på den givaren som volvos orginal temp mätare sitter på ? eller måste man sätta dit den här extra man fick med .

har kollat på min motor jag hittar 2 st givare som sitter  i bak kant på min b230f motor under insuget.
dom ser exakt likadana ut den ena sitter under insuget  längst bak på toppen och en längstfram på toppen.
vilken av dessa är den själva tempgivaren? .

tack på förhand

mvh:Jimmy

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

1 008 Inlägg
13 maj 2011
Bilens ordinarie vattentempgivare sitter under insuget i höjd med cyl 1, kontakten är 2-polig och halvrund med en plastflärp som låsning.
Den går med största sannorlikhet inte att använda till din nya mätare, utan du får använda givaren som hör till den nya mätaren.

692 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
okej har tittat lite på toppen men har inte hittat nått ställe att skruva in den nya givaren på inga hål eller förtäppta hål i den storleken men inligt biltema så ska det vara rätt givare till volvo . var brukar dom sätta dom ?
Senast redigerat av GTCOUPE (14 maj 2011)

1 008 Inlägg
14 maj 2011
Om den nya givaren har rätt dimension,gängor så är det väl bara att skruva ur den gamla och skruva i den nya ? om det är fel sorts gängor så får du inhandla en adapter.

692 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
ja jo men det är ju dator i en sådan där bil efter som det är insprut använder inte data boxen sin tämpmätare för att hålla koll på kallstarter med mera ? 

men ska leta lite så får vi se smile

57 Inlägg
14 maj 2011
Ja och det är den bakre givaren som insprutningen använder.  Den främre givaren är till instrumentet i bilen och den du skall byta ut

692 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
okej tackar smile då vet jag smile

692 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
denna är det jag har fått med .   det står lite längre ner reservgivare det är den som jag fick med .

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … turmatare/
Senast redigerat av GTCOUPE (14 maj 2011)

Sök