3180
Sök

Dåligt Laddtryck volvo 940 ltt

Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#1
Tjenare! har satt ett T-kors på slangen. men turbon laddar bara 0,4... vet en annan som har en 945a: med t-kors och öppet filter. och den laddar 0,9!

Sen så är man ju inte så haj på motorer satt ingen aning om vad det kan vara för fel...
TACKSAM för svar!

MVH Jimmy

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

3 182 Inlägg
15 maj 2011
#2
hur lång är slangen som du satt på t korset. gö kortare slang desso mer laddtryck får du, men är din bil chipad om inte ladda inte mer är 0,6 risken för spikningar är ganska stor.

Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#3
pukan2 skrev:
hur lång är slangen som du satt på t korset. gö kortare slang desso mer laddtryck får du, men är din bil chipad om inte ladda inte mer är 0,6 risken för spikningar är ganska stor.
Slangen är inte långt alls ganska precis satt den passar. och nej den är inte chipad. men tycker det är konstigt borde ladda mer en 0,4?

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

3 182 Inlägg
15 maj 2011
#4
Jimmy- skrev:
pukan2 skrev:
hur lång är slangen som du satt på t korset. gö kortare slang desso mer laddtryck får du, men är din bil chipad om inte ladda inte mer är 0,6 risken för spikningar är ganska stor.
Slangen är inte långt alls ganska precis satt den passar. och nej den är inte chipad. men tycker det är konstigt borde ladda mer en 0,4?
klipp av slangen en bit o kolla om den laddar mer.

Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#5
pukan2 skrev:
Jimmy- skrev:
pukan2 skrev:
hur lång är slangen som du satt på t korset. gö kortare slang desso mer laddtryck får du, men är din bil chipad om inte ladda inte mer är 0,6 risken för spikningar är ganska stor.
Slangen är inte långt alls ganska precis satt den passar. och nej den är inte chipad. men tycker det är konstigt borde ladda mer en 0,4?
klipp av slangen en bit o kolla om den laddar mer.
Slangen kan typ inte bli kortare :S

Men det går och göra nått med klockan som sitter på turbon dock vet jag inte vad :S

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

429 Inlägg
15 maj 2011
#6
Här ska inte klippas någon slang, de kan vara mycket; hur stort är t-korset, inget läckande insug, vacuum slangar, Wastegaten kanske har fastnat? om du har satt korstet på rätt slang så så behövs de inte kortas, för slangen är precis så att den räcker.


3 182 Inlägg
15 maj 2011
#7
Jimmy- skrev:
pukan2 skrev:
Jimmy- skrev:

Slangen är inte långt alls ganska precis satt den passar. och nej den är inte chipad. men tycker det är konstigt borde ladda mer en 0,4?
klipp av slangen en bit o kolla om den laddar mer.
Slangen kan typ inte bli kortare :S

Men det går och göra nått med klockan som sitter på turbon dock vet jag inte vad :S
det bästa är att köpa en justerbar wg, turbomek har bra billiga och skit i t korset. sen  i med ett vikingchip eller om du hittar begat. öppet filter eller ett insatsfilter med det kanske du redan har. man ska kunna göra nått med orginal wg mins inte vad bara.

Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#8
Swemil93 skrev:
Här ska inte klippas någon slang, de kan vara mycket; hur stort är t-korset, inget läckande insug, vacuum slangar, Wastegaten kanske har fastnat? om du har satt korstet på rätt slang så så behövs de inte kortas, för slangen är precis så att den räcker.
PÅ vilket sätt har WG fastnat? förklara tack.. det jag vet är att det går inte o rubba pinnen 1mm ens fram o tillbaka.

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

429 Inlägg
15 maj 2011
#9
pukan2 skrev:
Jimmy- skrev:
pukan2 skrev:

klipp av slangen en bit o kolla om den laddar mer.
Slangen kan typ inte bli kortare :S

Men det går och göra nått med klockan som sitter på turbon dock vet jag inte vad :S
det bästa är att köpa en justerbar wg, turbomek har bra billiga och skit i t korset. sen  i med ett vikingchip eller om du hittar begat. öppet filter eller ett insatsfilter med det kanske du redan har. man ska kunna göra nått med orginal wg mins inte vad bara.
Det är de "säkraste" alsternativet, är lite mot t-kors men de är billigt och smidigt så förstår alla som kör med de, men som ovan sade, satsa på en justerbar wg, http://www.turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940 där har du en bra! smile


429 Inlägg
15 maj 2011
#10
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:
Här ska inte klippas någon slang, de kan vara mycket; hur stort är t-korset, inget läckande insug, vacuum slangar, Wastegaten kanske har fastnat? om du har satt korstet på rätt slang så så behövs de inte kortas, för slangen är precis så att den räcker.
PÅ vilket sätt har WG fastnat? förklara tack.. det jag vet är att det går inte o rubba pinnen 1mm ens fram o tillbaka.
Då verkar den vara som den ska...


Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#11
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:
Här ska inte klippas någon slang, de kan vara mycket; hur stort är t-korset, inget läckande insug, vacuum slangar, Wastegaten kanske har fastnat? om du har satt korstet på rätt slang så så behövs de inte kortas, för slangen är precis så att den räcker.
PÅ vilket sätt har WG fastnat? förklara tack.. det jag vet är att det går inte o rubba pinnen 1mm ens fram o tillbaka.
Då verkar den vara som den ska...
Men värkar fortfarande skumt den laddar inte ens 0,4 100% typ runt 0,38 hmm

Vet inte nån annan 940 ltt som laddat så lite efter ett t-kors :S

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

1 915 Inlägg
15 maj 2011
#12
LTT laddar 0,35 original, så har du bara 0,38 nu med t-kors, så är nåt galet.
Om det inte är din mätare som visar fel ?
Fast du känner väl om det trycker på mer än vanligt när du gasar...

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

429 Inlägg
15 maj 2011
#13
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:

PÅ vilket sätt har WG fastnat? förklara tack.. det jag vet är att det går inte o rubba pinnen 1mm ens fram o tillbaka.
Då verkar den vara som den ska...
Men värkar fortfarande skumt den laddar inte ens 0,4 100% typ runt 0,38 hmm

Vet inte nån annan 940 ltt som laddat så lite efter ett t-kors :S
Men är de ett vanligt kors du satt dit? ingen backventil eller nått trams i? känner du skillnad när du trycker på? vad har du för laddmätare?


Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#14
Louksor skrev:
LTT laddar 0,35 original, så har du bara 0,38 nu med t-kors, så är nåt galet.
Om det inte är din mätare som visar fel ?
Fast du känner väl om det trycker på mer än vanligt när du gasar...
Laddar den inte 0,33 Orginal? skitsamma. jo det tycker jag med att nått GALET är det.
och jag kan inte påstå att jag känner nån större skillnad. mellan original och nu. lite rappare på 1ans växel men det e allt. Körde polarns 945a. med 0,8 i ladd och det var verkligen stor skillnad. Dock har han en annan WG

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#15
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:

Då verkar den vara som den ska...
Men värkar fortfarande skumt den laddar inte ens 0,4 100% typ runt 0,38 hmm

Vet inte nån annan 940 ltt som laddat så lite efter ett t-kors :S
Men är de ett vanligt kors du satt dit? ingen backventil eller nått trams i? känner du skillnad när du trycker på? vad har du för laddmätare?
Ett Helt vanligt T-kors i plast. Laddmätarn köpte jag på KL Racing i deras monter på Elmia Mässan

Dock så satte jag även ett T-kors från Ecomätarslangen med den nya slangen till laddmätarn. satt slangen till ecomätarn sitter på och är t-korsad med slangen till laddmätarn.

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

429 Inlägg
15 maj 2011
#16
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:

Men värkar fortfarande skumt den laddar inte ens 0,4 100% typ runt 0,38 hmm

Vet inte nån annan 940 ltt som laddat så lite efter ett t-kors :S
Men är de ett vanligt kors du satt dit? ingen backventil eller nått trams i? känner du skillnad när du trycker på? vad har du för laddmätare?
Ett Helt vanligt T-kors i plast. Laddmätarn köpte jag på KL Racing i deras monter på Elmia Mässan

Dock så satte jag även ett T-kors från Ecomätarslangen med den nya slangen till laddmätarn. satt slangen till ecomätarn sitter på och är t-korsad med slangen till laddmätarn.
Okej, om du vet att de inte läcker någonstans så byt till ett större t-kors.
Testa att dra wg-slangen där korstet sitter och se vad som händer, kör på trean och öka sakta gasen och kolla vad den laddar då.


Team Lawless Racing
169 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#17
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:

Men är de ett vanligt kors du satt dit? ingen backventil eller nått trams i? känner du skillnad när du trycker på? vad har du för laddmätare?
Ett Helt vanligt T-kors i plast. Laddmätarn köpte jag på KL Racing i deras monter på Elmia Mässan

Dock så satte jag även ett T-kors från Ecomätarslangen med den nya slangen till laddmätarn. satt slangen till ecomätarn sitter på och är t-korsad med slangen till laddmätarn.
Okej, om du vet att de inte läcker någonstans så byt till ett större t-kors.
Testa att dra wg-slangen där korstet sitter och se vad som händer, kör på trean och öka sakta gasen och kolla vad den laddar då.
Prövade att ta bort slangen då ladda den 1,33 men laddtrycksvakten gick i direkt tyvärr. då måste jag alltså köpa en större slang om jag ska få på ett större t-kors. då är frågan om slangen passar på WG och turbon.. på "nipplarna"

Och jag har ingen aning om vart den läcker om den nu gör det. har ingen (3dje slang om man kan kalla det så) på t-korset. såg på en annan bild när jag googla lite att den slangen reglerar laddtrycket och då skrev han att kortare slang ger mer ladd. men eftersom jag inte har nån slang så borde den ju ladda på rätt bra.. om han nu vet vad han snackar om.

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

429 Inlägg
16 maj 2011
#18
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:

Ett Helt vanligt T-kors i plast. Laddmätarn köpte jag på KL Racing i deras monter på Elmia Mässan

Dock så satte jag även ett T-kors från Ecomätarslangen med den nya slangen till laddmätarn. satt slangen till ecomätarn sitter på och är t-korsad med slangen till laddmätarn.
Okej, om du vet att de inte läcker någonstans så byt till ett större t-kors.
Testa att dra wg-slangen där korstet sitter och se vad som händer, kör på trean och öka sakta gasen och kolla vad den laddar då.
Prövade att ta bort slangen då ladda den 1,33 men laddtrycksvakten gick i direkt tyvärr. då måste jag alltså köpa en större slang om jag ska få på ett större t-kors. då är frågan om slangen passar på WG och turbon.. på "nipplarna"

Och jag har ingen aning om vart den läcker om den nu gör det. har ingen (3dje slang om man kan kalla det så) på t-korset. såg på en annan bild när jag googla lite att den slangen reglerar laddtrycket och då skrev han att kortare slang ger mer ladd. men eftersom jag inte har nån slang så borde den ju ladda på rätt bra.. om han nu vet vad han snackar om.
T-kors hålet är inte mindre än wg-slangens innerdiameter eller?
Kör motorn på tomgång och spraya startgas runt vacuumslangar och insug och lyssna om tomgångsvarvet ändrar sig, isf så har du en läcka någonstans...


Team Lawless Racing
169 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
#19
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:

Okej, om du vet att de inte läcker någonstans så byt till ett större t-kors.
Testa att dra wg-slangen där korstet sitter och se vad som händer, kör på trean och öka sakta gasen och kolla vad den laddar då.
Prövade att ta bort slangen då ladda den 1,33 men laddtrycksvakten gick i direkt tyvärr. då måste jag alltså köpa en större slang om jag ska få på ett större t-kors. då är frågan om slangen passar på WG och turbon.. på "nipplarna"

Och jag har ingen aning om vart den läcker om den nu gör det. har ingen (3dje slang om man kan kalla det så) på t-korset. såg på en annan bild när jag googla lite att den slangen reglerar laddtrycket och då skrev han att kortare slang ger mer ladd. men eftersom jag inte har nån slang så borde den ju ladda på rätt bra.. om han nu vet vad han snackar om.
T-kors hålet är inte mindre än wg-slangens innerdiameter eller?
Kör motorn på tomgång och spraya startgas runt vacuumslangar och insug och lyssna om tomgångsvarvet ändrar sig, isf så har du en läcka någonstans...
Nej du det tror jag inte korset sitter hårt på slangen. dock så är slangen gjord av typ tyg??? och tycker den slangen såg rätt sliten ut. får ta o sätta dit en silikonslang ist och pröva. kanske är nån läcka i den slansken som sitter på nu.
får ta och pröva det där med startgas också.

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

429 Inlägg
16 maj 2011
#20
Jimmy- skrev:
Swemil93 skrev:
Jimmy- skrev:

Prövade att ta bort slangen då ladda den 1,33 men laddtrycksvakten gick i direkt tyvärr. då måste jag alltså köpa en större slang om jag ska få på ett större t-kors. då är frågan om slangen passar på WG och turbon.. på "nipplarna"

Och jag har ingen aning om vart den läcker om den nu gör det. har ingen (3dje slang om man kan kalla det så) på t-korset. såg på en annan bild när jag googla lite att den slangen reglerar laddtrycket och då skrev han att kortare slang ger mer ladd. men eftersom jag inte har nån slang så borde den ju ladda på rätt bra.. om han nu vet vad han snackar om.
T-kors hålet är inte mindre än wg-slangens innerdiameter eller?
Kör motorn på tomgång och spraya startgas runt vacuumslangar och insug och lyssna om tomgångsvarvet ändrar sig, isf så har du en läcka någonstans...
Nej du det tror jag inte korset sitter hårt på slangen. dock så är slangen gjord av typ tyg??? och tycker den slangen såg rätt sliten ut. får ta o sätta dit en silikonslang ist och pröva. kanske är nån läcka i den slansken som sitter på nu.
får ta och pröva det där med startgas också.
Sprickor i wg-slangen ska inte göra nått, men skadar aldrig att byta smile testa med lite grövre slang och lite större kors smile



Sök