Ryckig gång Peugeot 306 GTI 97

GurraG INGET ANNAT!!
15 maj 2011 · 1 725 Inlägg

Ska försöka sammanfatta mig så ni förstår, har som rubriken säger en 306 gti som börjat få väldigt ryckig konstig gång.. Har ibland även problem med att jag inte har någon tomgång. Det kan rycka till vid vilket varvtal och hastighet som helst, gaspådrag eller jämngas spelar ingen roll heller. Har försökt felsöka med en diod med brytare genom den gröna kontakt i motorutrymmet bakom batteriet(kommer inte ihåg vad den heter) men får inga blinkningar även att felkods lampan blinkar till inne i bilen. Finns det någon som kan tänka sig veta vad som är fel? Annars får jag lämna in den på peugeot verkstad.

killenmac
16 maj 2011 · 94 Inlägg

haru kollat alla vakumslangar och luftmassmätaren? min saab ryckte och höll på och tongången var skumm och då var de luftmassmätaren. vet inget om din bil dock.

//Det var inte jag!
GurraG INGET ANNAT!!
16 maj 2011 · 1 725 Inlägg

kollade med en polare som har bilverkstad och han va ganska säker på att det inte va luftmassemätaren för jag har också gått i dom tankarna fakitskt.. smile

killenmac
16 maj 2011 · 94 Inlägg

det verkar vara rätt vanligt på saab iallfall. för där i två tillfällen var de luftmätaren..  Har du testat att lägga i bensin tillsats? eller disielsats om den går på de. Renar och smöjer.. jag testade de nu..kostade 35 kr flaskan för 50 liter bensin. för jag har ju samma problem att min rycker och hackar sig fram(går orent) tills den blir varm. de bästa är om man hittar delar billigt på skroten så man kan testa sig lite fram.

//Det var inte jag!
Kotten89
16 maj 2011 · 6 Inlägg

Gurra jag tycker det låter som antingen att den drar tjuvluft eller att din lambdasond har gett upp, om du har tillgång till en rökmaskin koppla in den och kolla om den läcker någonstans. annars ha bilen igång och kör med startgas/bromsrengöring på alla slangar osv så märker du om den suger i sig där. annars provar du koppla ur lambdan och se om den går nå bättre smile

GurraG INGET ANNAT!!
17 maj 2011 · 1 725 Inlägg

Killenmac: jaa injection cleaner har testats 2 gånger och har inte hjälpt märkbart mycket.. sad
Kotten: tid är bokad hos peugeot, får dock se om man finner felet innan, ska kika på dessa grejer du berättade om iallafall

GurraG INGET ANNAT!!
25 maj 2011 · 1 725 Inlägg

har nu haft inne bilen hos peugeot och felet är fixat.. smile det va en givare till insuget som strulade för mig

Kotten89
25 maj 2011 · 6 Inlägg

Skönt att det löste sig cool

Senast redigerat av Kotten89 (25 maj 2011)

GurraG INGET ANNAT!!
25 maj 2011 · 1 725 Inlägg

jaa riktigt skönt faktiskt.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang