2885
Sök

Pioneer Avic-X1

jobbar påre
751 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
tjohej..

har lite funderingar.

kom nämligen över en X1a för nån dag sen.
problemet med den är att den inte tar in skivorna.. har prova öppna den och kika, de jag ser att själva "skivföraren" som ska styra skivan in mot rotationshjulet ligger som "nere", samt att det som ska hålla skivan på plats där inne är nere oxå.. precis som att den tror att de är en skiva där inne.

vilket den tror oxå när man har igång den, då står det först "reading error" sen "mechanic problem" eller nå sånt..

någon som vet om de är något vanligt fel på dessa spelare?. problemet jag har här i kiruna är att vi inte har nån service för sådana grejer, vilket gör att man måste skicka iväg och böka.och då kommer de bara börja kosta mer än nästan köpa en helt ny liknande lirare...

en fråga till jag har,

fick med både IPOD och Blåtand adapter.. när ja kopplar in en IPOD i den så får ja musik jaa, men finns som ingen möjlighet vad jag märkt att de går å bläddra mellan låtarna så att säga..
nån inställning bara eller vad?.
det är den nyare versionen av IPOD adapter, och på hemsidan så står det att den ska stödja Avic-X1 och att den ska kunna bläddra mellan listerna...

den laddar heller inte min IPOD.vilket det oxå står att den ska göra..

nån som vet?smile

255 Inlägg
18 maj 2011
Bläddra bland låtarna gör du ju ändå via ipoden? Det får jag göra på min iphone när jag har den inkopplad i min stereo. endast via usb du kan ändra på stereon så vitt jag vet. (dock är det ingen x1a jag har utan en mutant. men funktionen är ju i stort sett den samma på alla stereoapparater.)

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

jobbar påre
751 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
alltså det går å styra så de går att byta låt osv.. men de jag vill åt är att få fram listan på alla låtar på skärmen, typ som när man trycker in en skiva så visar den ju "track1-2-3-4-5-6"osv. den här visar ingenting.så man får blädra igenom varenda låt tills man hittar de man söker...

gjort en reset?smile

radiokanaler kan ja byta på skärmen..dem får jag upp i en lista..
står som sagt på hemsidan att den ska stödja så jag får upp listorna på skärmen...

ang. laddningen så går de ju å lösa med nån "omvandlare" som jag har förstått de.. för att få den att ladda

jobbar påre
751 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
de sker inte spec mkt..lr ja den byter ju album eller playlist..
trycker ja in den så kommer ja till nå inställningar där ja kan ställa in audio- ext-1 - display..
känns nästan som att de borde finnas en till "inställningsmeny", då jag varken kan ändra klocka eller nånting..

trycker jag på BAND så ändrar den mellan "playlist-genre-artist osvosv"..

ska kika om ja hittar nån reset knapp:).

hmm gäller ju veta vad man ska löda om då oxå:)..

jobbar påre
751 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
testade trycka in reset knappen.men de gav ingen större skillnad vad jag kunde märka.

hittade iaf en gammal ipod och kopplade in..den får laddning..men som sagt så äre drygast att man inte får upp playlisten på displaygen på stereon...  ingen som vet om de bara är nå inställningar lr nå liknande?

Sök