2511
Sök

VW Polo -01 problem efter kamremsbyte..

6 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Hej, Jag har en Polo från 2001 som jag lämnade in på verkstaden för kamrems-byte för några dagar sedan.
Men jag har upptäckt några problem sedan jag fick tillbaka bilen, men vet inte om det kan bero på just det eller om det är en tillfällighet.

Problem 1: Ingen kyla i kupé-fläkten, det blåser på bra men blir aldrig kallt.

Problem 2: Den har börjat gå ryckigt, men det är nästan bara när jag kör på låga varv <2000 i ca 50-60km/h som jag märker av det.

Är detta något problem som kan uppstå om det blivit något problem med ett kamrems-byte eller kan det vara något annat som tex dåliga tändstift mm?

3 292 Inlägg
19 maj 2011
Problem 1: Pass

Problem 2: Remmen kan sitta ett hack fel.. eller så satt den fel innan bytet och var kompenserat genom tändningsinställning på fördelaren.. så nu när remmen sitter som den ska (eftersom du bytt) så måste det kompenseras tillbaka på fördelaren.  vet inte helt hundra.. men det kan vara nåt sånt iaf.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

82 Inlägg
19 maj 2011
Åk tillbaka till verkstaden som utförde det och säg vänligt men bestämt såhär: Gör om, Gör rätt. wink

2 Inlägg
21 maj 2011
Sådär betedde sig min eclipse också när den va fel kuggad så åk tillbaka och säg åt dom att dom får kontrollera den. För det är inte bra att åka runt me fel kugga rem

...has left the building...
4 474 Inlägg
21 maj 2011
1: Din AC har lagt av? Din enda chans här är om verkstaden klantat sig och på något (tydligt!!) sätt "punkterat" AC-systemet. Min gissning är dock att det är ren otur att AC:n la av samtidigt som remmen byttes, med andra ord: Verkstaden icke skyldig

2: Dubbelkolla så att remmen verkligen sitter 100% rätt, det går att sätta de ett "hack" fel. På vissa bilar märks det knappt, på andra mer. Däremot lär det märkas att remmen sitter fel när man skall kolla avgasvärdena...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

261 Inlägg
21 maj 2011
vad är det för motor i polon?

Sök