Deception skrev:
Okej, så du menar att du har 2-300.000 att lägga cash på en bil utan att känna att du lider av det men ändå gör du inte det för att du tycker det är en dålig investering? Antingen snackar du goja eller så tycker vi helt enkelt olika.. Nöjd med din bil? Varför är den inte ens uppladdad då? Bara en fråga..
Ja jag kan köpa två nya bilar i den prisklassen utan att lida, men jag ser inte VARFÖR jag skulle göra det. Eller "lida" är ju relativt, med tanke på att pengarna ska pyttsas in i ett nybygge av kåk, så fine, SÅ sett skulle jag lida, för det skulle drabba ett "större mål". Men rent ekonomiskt skulle jag inte lida (mer än då att jag tycker det är en värdelös investering)
O med tanke på ordföljden så är det lättare att anse att någon snackar goja än att de inte delar åsikt.
Jag är mer än nöjd med min pre00 Audi som bil, jag har inte det ENORMA intresset att plöja ner XXXXXXkr på en bil. Jag vill ha en bil som gör det den ska, som jag trivs i och som inte kostar en halv förmögenhet i "driftskostnader". Jamen vad gör jag då på gorg? Jag gillar bilar, det betyder inte att jag tycker att allt är försvarbart rent ekonomiskt iaf.
Varför bilen inte är uppe? Av den enkla anledningen att jag inte har en enda vettig bild på den? Ibland är svaren inte så svåra
Att vi inte delar åsikt fick jag för mig att det var ganska uppenbart redan?
-- -- --
thelaughingmadman; nej, jag har inte ett par millar i årslön, vilket man iofs inte behöver ha. Men, gällande just det exemplet så kan jag peka på "ett gäng", som JAG vet, som gör precis det. Kanske inte just en 940, men "nöjer" sig med att köpa bilar som är ett "par år gamla". Förstår inte vad som skulle vara så otrolig i det.
Och fortfarande...jantelagen? Jag säger ju att jag PERSONLIGEN skiter i om folk kör nya bilar, MEN, att försöka motivera värdeminskningen är rent trams. Att däremot säga; "Jag kör en helt ny kärra för att jag vill o skiter totalt i värdeminskningen" är "helt ok" enligt mig.