Tjenare Eric, det går bra! Här kommer en update för er som är intresserade
Motor och topp har genomgått tvätt med s.k. alkaniskt avfettning. Sedan har blocket blivit målat och toppen är fortsatt aluminium färgad.
Här kommer en bild på motorrummet och torpeden. Som värmepaket kommer jag använda mig av original fast vända detta 1/4 varv och montera där batterilådan suttit innan, dvs det stora hålet i torpeden.
Idag har jag slipat klart slipgrunden och imorn blir det förhoppningsviss lackering om vädret tillåter
har även hunnit blastra en hel del saker.
Mycket mer saker har hänt men orken förbjuder mig att göra alltför invecklade updates. Ifall lackeringen sker imorn så kommer en update ske imorn iaf!! Ha't
Idag tilläts jag att lackera amazonen vilket jag gjorde utanför då jag inte hade tillgång till lackbox tyvärr Ljuset va inte speciellt bra, men det löste sig ändå och resultatet blev perfekt Supernöjd med tanke på förutsättningarna här kommer lite bilder på amazonen efter lack
Eftersom amazonen har hydraulisk koppling original blev jag tvungen att få tag på en sådan till motorn också vilket inte var det lättaste menmen det gick
Lite krom
I love it
På grund av att jag kapade upp torpedväggen blev jag tvungen att flytta på värmepaketet, något udda att vända paketet åt detta håll eller vad tycker ni? Har då aldrig sett det förut, men det funkar finfint