Jag har haft en mycket rolig helg men den höll på att bli lite dramatiskt.
Jag pratar om Fredage, Bilträff Trollhättan Backyard Automeet 2.0.
Mycket fina bilar och trevlig stämning.
Senare på kvällen blev det körning 201m på annan ort.
Mycket bra arrangemang och snabba bilar. Jag tycker min 306 är riktigt rolig på den arenan också.
Efter några repor körde jag sönder. Jag fick inte i en enda växel. Växelspaken var som en slev, rörde den fritt hur som helst. Jag har aldrig grejat med transmission på det viset så jag såg ju värsta scenariot framför mig direkt att både växellåda, koppling och gärna drivaxlar också var skrot.
Några kunniga vänner tittade efter kulleder som hoppat ur eller liknande men hittade ingenting. Det fick bli bogsering hem.
Sökte hjälp på Peugeot Sport Club forumet för i vilken ände jag skulle börja, och som vanligt i sällskap med trevliga peugeot-entusiaster så fick jag toppenbra svar kring vad jag skulle börja titta efter, hur jag lättast gick till väga och vad ev nästa steg blir.
Ut på garageuppfarten och rota och snart hittade jag vad felet var, och det var förvånansvärt enkelt. Det var en kulled som hade hoppat ur, dock satt den ganska precis under batterilådan så det var väl därför vi inte hittade den när första undersökningen på plats gjordes.
Nu är det bara att gasa igen
Glad som jag var efter att lyckats med det här dagsverket roade jag mig med att byta olja och filter och plocka ur mer onödiga grejer, stereoapparat och högtalare (-2kg) Vilket gör att jag nu nått ett totalt resultat av -77kg