Säsongen är över, jag har fått tag på en enligt mig jättebra garageplats så jag har i år plats och möjlighet att mecka under vintern.
Rivningsprojekt har påbörjats:Aircondition-komponenter ska bort för att spara vikt (och såklart även motståndet som kompressorn stjäl för att dras runt).
Instrumentpanelen ska bort för att förhoppningsvis hitta många kilos isolering och annat schabrak som kan demonteras för gott.Stadiet Pallbocksracer är intaget och rivning påbörjat:
11,3kg snabbare
Men ett probl... en utmaning uppstod.
Det är inte bara att sätta dit en kortare rem då den kommer ta i sig själv. Jag får forska lite i hur det ser ut på modellen utan AC, folk måste ju gjort detta tidigare så jag är inte orolig.
Lossa instrumentpanelen var inte bara att lossa mätartavlorna och några skruv. mycket skruvar från alla håll och kanter, vindrutetorkare demonteras för att komma åt skruvar från den sidan torpedväggen mm. Till slut kunde jag rycka i panelen och känna segertecknet att den var glappig.
Se till att få med säkringsboxar, relän, kabelhärvor mm utan att förstöra något och allt som tiden gick så kom panelen längre och längre ut. Nånstans vid det här laget kände jag att nu finns ingen återvändo. En känsla jag trivdes mycket bra med
Instrumentpanelen borta, som Ni ser ålade jag mig direkt glatt ner och letar skruvar och fästpunkter för att riva värmepaket och annat trams.
Ciao!