Ke? Hur vet du att lamellen inte är sliten? Byt tryckplatta, lamell och urtrampningslager så löser det sig. Jävligt dumsnålt att bara byta något av det.
Ke? Hur vet du att lamellen inte är sliten? Byt tryckplatta, lamell och urtrampningslager så löser det sig. Jävligt dumsnålt att bara byta något av det.
klart jag inte vet om lamellen är sliten det konstiga är att den inte slirar överhuvudtaget på 1an 2an därimot lägger man i 3an o gasar på så efter typ 3 sek så börjar den slira fast kopplingen är urkopplad då !! säger bara ke !! aldrig varit med om liknande självklart byter man allt SÅKLART ! därimot så undrar jag vilken tryckplatta samt lamell man skall ha räcker det med en viggen lamell samt platta? glömde skriva det den har ca 350 hk men som sagt den borde slira på alla växlarna men men första turbo snabeln jag preppar så vet inte om detta är nått vanligt fenomen
troligtvis är programet momentbegränsat på 1 o 2:an...och krämar på fullt på 3,4,5an.
momentbegränsat dvs för klen platta och ev taskig lamell lamelen är jag osäker på iomed att den är perfekt 1 2 an därimot plattan eller lagret givetvis så byter jag ut allt men skulle vara kul att veta vad som är problemet visst jag kommer ju märka d när jag river ner skiten men jag är som ett barn på julafton kan inte vänta
har bara varit med om att dom börjat ta högre och högre upp jag tror faktiskt att det mest är tryckplattans fjädrar som börjat ge sig
Då blir kopplingen utsliten pågrund av att den används.
Det du förklarar i första inlägget är ett tecken på att den är för klen för din effekt. Kan hända direkt, kan hända senare.
jag ska ta isär den om några dar så hör jag av mig jag tror att det är tryckplattan faktiskt men d visar sig tack för tipsen ! !! och länken
Absolut, men som tidigare sagt. Byt både tryckplatta och lamell. Och när du ändå är i farten så byter du även urtrampningslagret. Sen behöver du inte riva ner det där igen på flera år.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Då blir kopplingen utsliten pågrund av att den används.
Det du förklarar i första inlägget är ett tecken på att den är för klen för din effekt. Kan hända direkt, kan hända senare.
jag ska ta isär den om några dar så hör jag av mig jag tror att det är tryckplattan faktiskt men d visar sig tack för tipsen ! !! och länken
Absolut, men som tidigare sagt. Byt både tryckplatta och lamell. Och när du ändå är i farten så byter du även urtrampningslagret. Sen behöver du inte riva ner det där igen på flera år.
jag vet inte hur det är på bilar men när kopplingen börjar ta slut på en cross så slirar den mest på höga växlar eftersom det blir med motstånd på hjulet.
Det är bara att byta!
____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
Om du gång på gång påstår att du är duktig och van mekaniker så varför ens fråga om hjälp. Du fattade uppenbarligen inte vad det var för simpelt fel på din bil så att komma med dina uttalanden övertygar inte någon.
Att du slänger ur dig vad du tror är mest slut av tryckplatta och lamell förändrar inget. Du ska ändå byta båda. Att du dessutom chansar hej vilt gör inte saken bättre.
Om du gång på gång påstår att du är duktig och van mekaniker så varför ens fråga om hjälp. Du fattade uppenbarligen inte vad det var för simpelt fel på din bil så att komma med dina uttalanden övertygar inte någon.
Att du slänger ur dig vad du tror är mest slut av tryckplatta och lamell förändrar inget. Du ska ändå byta båda. Att du dessutom chansar hej vilt gör inte saken bättre.
aa van meck är jag men jag har aldrig hört talas om liknande man lär sig nått nytt då och då vem chansar??