Tjo! Var å besiktade bilen fredagen den 20/5. Fick en 2a pga att jag har en öppen dump. De sa att dumpen var miljöfarlig. Stämmer detta elle är det bara "skitsnack" från dom på sbp? Har besiktat bilen med samma dump 2år i rad utan att dom har sagt något, Hur ska jag göra? Hittar inte någon original dump. Tacksam för svar M.V.H Freddeni
Haha, hur kan en dump vara miljöfarlig ?! den skickar ju bara ut luft för att det ska lätta på trycket på turbinen etc.. Låter som årets skitsnack från SBP
"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Det räkans som öppen vevhus vent eller nått likande!
Precis. Sen satt den inte på motorn när motorn avgascertifierades heller.
Ok, Är det därför jag inte får ha dumpen då? Tycker att det känns väldigt konstigt att avgasvärdena inte ändras då.
JA!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Tack för hjälpen Får börja leta efter en oriinaldump nu då Tycker fortfarande det känns konstigt att den är miljöfarlig å att man inte får ha en öppen dump på
Tack för hjälpen Får börja leta efter en oriinaldump nu då Tycker fortfarande det känns konstigt att den är miljöfarlig å att man inte får ha en öppen dump på
Den öppna dumpen satt fortfarande inte där när bilen kom ut från fabriken i Trollhättan..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Just på en bil med mapsensor kan det inte ha någon betydelse men bilar med massemätare blir det en dust av fet blandning vid växlingar som vid tillfället ger felaktiga avgasvärde,