anledningen till att det har börjat mögla i den bilen volvo 940 är för att det vart inbrott lilla sidoruta höger bak. på den platsen kommer ungens barn stol vara så det känns extra viktigt att det verkligen försvinner.
hur får jag bort mögel på bilbälte samt en tyg baksäte.
Byt ut bälte+säte innan det sprider sig. Kanske dags att byta bil... Haft min 850 ståendes på baksidan med rutorna nere i 2 månader utan att det börjat mögla
bilen fick jag gratis och kommer behålla möglet va bara på bältet och verkade gå bort med klädseltvätt, kommer tvätta en gång till med tvättmedel o vatten.
hur får jag bort mögel på bilbälte samt en tyg baksäte.
Byt ut bälte+säte innan det sprider sig. Kanske dags att byta bil... Haft min 850 ståendes på baksidan med rutorna nere i 2 månader utan att det börjat mögla
därav ör du fri från mögel, bilen får lufta igenom. brukar mögla om rutorna är stängda för då stannar fukten kvar i bilen
tillbaka till topic
bältena brukar mögla fort. bara att rengöra med klädseltvätt eller såpa och vatten. tvättat i ett par omgångar så blir det säkert bra låt det lufta mellan tvättarna med så det får blåsa ur lite
Mögel trivs i fukt, så lyssna å de andra sagt och se till att det är ordentligt torrt innan du sätter tillbaka delarna i bilen så kommer det bli finfint.