hallå.
jag trodde jag var lyckligaste supra ägaren för dagen då bilen blev godkänd på reggbes. osv i dag och det var äntligen bara till och tuta och köra, men ack vad jag bedrog mig:/
jag var själv och hämta bilen i uk i början på feb. och körde hem den, så har nog kört runt 200 mil med den.
sedan dess har den i princip bara stått, startad lite då och då av olika anledningar men inte direkt körd.
första halvan förvarades bilen i ett ute garage (kallt) sedan i början av april har den stått i ett varmt garage.
sendan i morse har jag nog kört runt 10 mil, relativt lugnt (mellan lkpg o nkpg fram och tillbaka till bes)
sedan tvättades bilen och så var det dags att glida lite, men kom inte speciellt långt, kanske en halv mil, en mil kanske, då var oljan uppe i cirka 80 grader, då vart tomgången mycket ojämn, och bilen dog till slut, startade lätt igen men dog åter igen på direkten, efter ha upprepat detta 10 ggr tröttnade jag och kika lite om det var några synliga fel, men det var det ju givetvis inte.
jag provade efter 10 min igen och bilen gick igång och allt var prima tills den nådde ca 80 grader (oljetemp)
tänkte höra om någon kan ha nån aning om vad detta kan bero på? min teori är något med tändningen? typ spolarna? men det verkar ju vara temp relaterat så blir osäker:S
ytterst tacksam för snabba svar då jag gärna tar bilen till linköpings träffen på lördag=)
MVH T