Har börjat kolla på xenon kit till min v40 fas 2 2004.
har tänkt att ha halvljuset bara i xenon och tänkte kolla om nån vet nått bra kit, vill absolut inte ha nått gult i ljuset, är typ allergisk har parkeringsljus som är xenon look samt dimljus, vill ha vitt ljus me lite lite blått i om det är möjligt, kanske 6000k ?
Har börjat kolla på xenon kit till min v40 fas 2 2004.
har tänkt att ha halvljuset bara i xenon och tänkte kolla om nån vet nått bra kit, vill absolut inte ha nått gult i ljuset, är typ allergisk har parkeringsljus som är xenon look samt dimljus, vill ha vitt ljus me lite lite blått i om det är möjligt, kanske 6000k ?
tack för svar / mvh Felix
Tycker 35w 6000k är för blått för min smak, och 55w lyser lite väl starkt till halvljus iallafall till min 240.. Körde själv på både 35w 4300k eller om det var 4600k och sen hade jag ett tag ett 55w 4300 eller 4600k kitt dock lyser det inte mot blått, men jag var mer ute efter att få bra ljus. Hade iallafall 35w 4300k på v40in när jag hade orginal lyktorna. Tror att 5000k hade räckt men 6000 då får du ju lite mera blått. Är svårt att fånga rätta färgen på xenonet också så är ju lite skillnad i verkligheten och på bild
Tror nog det är 6000k du är ute efter. 35W ska nog räcka till halvljuset. Det har jag på min och det lyser riktigt vitt med lite blåton. Det var 4300k som satt original.
Dock så ska det ju påpekas att det inte kommer gå igenom besiktningen om du inte har automatisk nivåreglering, men det kanske du redan visste.