3320
Sök

Sökes: Papper på lambodörrar

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Hejsan alla!

Det är så att jag har problem med besiktningen eftersom det sitter lambodörrar på min bil och då tyckte dom att jag skulle göra en regbesiktning! Problemet är att det finns inga papper på gångjärnen då det är 5 år sedan dom monterades och då inte av mej!

Min fråga är då om det finns någon som har papper på sina gångjärn? Spelar ingen roll vad det är för bil dom är till, då jag endast är ute efter cetrfikat att dom är godkända! Gärna i Östergötland då dåå, och då om jag kan låna dom, köpa eller "hyra" över besiktningen!?

Vore YTTERST tacksam om det fanns någon som kunde hjälpa mej med detta, och gärna ganska snart:)

MVH Dennis

16 197 Inlägg
28 maj 2011
har besiktningen sagt vilka papper du ska ha? 

för ett TUV intyg än inte godkänt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Nej dom har inte sagt vad det är för papper, men några E-nummer skulle det vara tror jag! Va skapligt förbannad när jag prata med dom så kommer inte 100% ihåg vad han sa tyvärr!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 maj 2011
http://www.allfordmustangs.com/forums/attachments/svt-cobra-talk/59656d1232668407-lambo-doors-1997-mustang-cobra-lambo-doors-so-played-out.jpg

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
O vafaan menar AcesHigh666 med de där dåå? Jag ber om hjälp för helvete, bry dej inte om o skicka ett avar om du inte har nått vettigt o komma med!

1 948 Inlägg
28 maj 2011
/cry.

Ring runt till olika stylingställen som säljer o kolla med dem?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 215 Inlägg
28 maj 2011
AcesHigh666 skrev:
*bild*

ot: HAHAHAHAHAAHAH!!

ont: är det samma sak som med dubbla växellådor till a-traktorer att en mekaniker måste signa att dom e okey?

kan du inte be någon mekaniker göra det åt dig isf?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 maj 2011
gulleponken skrev:
O vafaan menar AcesHigh666 med de där dåå? Jag ber om hjälp för helvete, bry dej inte om o skicka ett avar om du inte har nått vettigt o komma med!

Han försökte vara lite humoristisk, men det missade du i din vrede. Ta en valium och vänta på ett svar.

2slow

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Nej tyvärr, det ska finnas med papper när man köper gångjärnen att dessa är testade och godkända i krocktester osv. Annars hade jag kunnat göra de på jobbet!

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
azid skrev:
gulleponken skrev:

Han försökte vara lite humoristisk, men det missade du i din vrede. Ta en valium och vänta på ett svar.

Kan vara så, men tyvärr har jag inte den humorn just nu!

16 197 Inlägg
28 maj 2011
gulleponken skrev:
Nej tyvärr, det ska finnas med papper när man köper gångjärnen att dessa är testade och godkända i krocktester osv. Annars hade jag kunnat göra de på jobbet!

tycker du ska kolla upp de mer EXAKT vad som gäller.. vissa som jobba på bilprovningen har inte full koll.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

456 Inlägg
28 maj 2011
HAHAHA Aceshigh:s bild va ju klockren lol

Kan ju va så att det kan va enklare att ha en dörr som funkar som det är tänkt istället för att ha en bara för att kompensera för en mindre penis?

Gissar på att det är andra låsningen det stuper på?? Annars borde det väl inte va nåt problem?

growing old is mandatory growing up is optional

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
gulleponken skrev:

tycker du ska kolla upp de mer EXAKT vad som gäller.. vissa som jobba på bilprovningen har inte full koll.

Jag har ring bilprovningens teckniker och det dom sa var att det ska finnas papper att gångjärnen är testade och godkända!

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
HAHAHA Aceshigh:s bild va ju klockren lol

Kan ju va så att det kan va enklare att ha en dörr som funkar som det är tänkt istället för att ha en bara för att kompensera för en mindre penis?

Gissar på att det är andra låsningen det stuper på?? Annars borde det väl inte va nåt problem?

Jag hade mer än gärna haft orginalgångjärn, men när jag köpte bilen så var allt igensvetsat, mao det går inte att montera tillbaka orginal! Nej andra låsningen funkar klockrent, det dom hänger upp sej på är att det inte sitter där från fabrik!

456 Inlägg
28 maj 2011
Inte mycket att orda om då väl? Bara att bygga tilllbaka till original för att få det godkänt och sen byta tilllbaks efter det... Är ju så dom allra flesta gör med modifieringar som är i den ej godkända zonen!

Sen är det ju surt för dom som köpt en bil i tron att den är godkänd som den är och sen inser att dom blivit blåsta!

growing old is mandatory growing up is optional

KHRacing
28 maj 2011
Aldrig hört talas om godkända krockstestspapper på någon form utav Lambodörrsgångjärn tyvärr.

tror inte heller att ett set med TUV-intyg råkar vara krocktestade.

O hur skall du kunna regga bilen med dessa då de inte är E-märkta & du ej BARA kan göra en sådan
omändring på fordonet för att regga just om det.

du måste göra reggning som Ombyggt fordon via S F R O med flera ändrningar för att få dem godkända. o då behöver du heller inte något intyg på dörrarna

hoppas detta inlägget gav dig mera kött på benen.

mvh k
Senast redigerat av KHRacing (28 maj 2011)

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Oves_Bror skrev:
Inte mycket att orda om då väl? Bara att bygga tilllbaka till original för att få det godkänt och sen byta tilllbaks efter det... Är ju så dom allra flesta gör med modifieringar som är i den ej godkända zonen!

Sen är det ju surt för dom som köpt en bil i tron att den är godkänd som den är och sen inser att dom blivit blåsta!

Men allt är svetsat i kaross o dörrarså så det är inte direkt en timmes jobb! Sen i vintras iom att jag besiktat 2 ggr själv med dörrarna innan så lackades även bilen om och allt gjordes 100% med passform osv för att det ska se vettigt ut! Så nån kap tänker jag iallafall inte sätta i den!

1 948 Inlägg
28 maj 2011
Ett annat alternativ kan vara att köpa nya lambogånggärn, som är godkända.

174 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Ett annat alternativ kan vara att köpa nya lambogånggärn, som är godkända.

Jag fick de som alternativ också, men då är det mellan 20-30000:- för gångjärnen och dom ska bultas i orginalgångjärnens hål som inte finns längre heller!

Sök