Det är så att jag har problem med besiktningen eftersom det sitter lambodörrar på min bil och då tyckte dom att jag skulle göra en regbesiktning! Problemet är att det finns inga papper på gångjärnen då det är 5 år sedan dom monterades och då inte av mej!
Min fråga är då om det finns någon som har papper på sina gångjärn? Spelar ingen roll vad det är för bil dom är till, då jag endast är ute efter cetrfikat att dom är godkända! Gärna i Östergötland då dåå, och då om jag kan låna dom, köpa eller "hyra" över besiktningen!?
Vore YTTERST tacksam om det fanns någon som kunde hjälpa mej med detta, och gärna ganska snart:)
Nej dom har inte sagt vad det är för papper, men några E-nummer skulle det vara tror jag! Va skapligt förbannad när jag prata med dom så kommer inte 100% ihåg vad han sa tyvärr!
Nej tyvärr, det ska finnas med papper när man köper gångjärnen att dessa är testade och godkända i krocktester osv. Annars hade jag kunnat göra de på jobbet!
Nej tyvärr, det ska finnas med papper när man köper gångjärnen att dessa är testade och godkända i krocktester osv. Annars hade jag kunnat göra de på jobbet!
tycker du ska kolla upp de mer EXAKT vad som gäller.. vissa som jobba på bilprovningen har inte full koll.
Nej tyvärr, det ska finnas med papper när man köper gångjärnen att dessa är testade och godkända i krocktester osv. Annars hade jag kunnat göra de på jobbet!
tycker du ska kolla upp de mer EXAKT vad som gäller.. vissa som jobba på bilprovningen har inte full koll.
Jag har ring bilprovningens teckniker och det dom sa var att det ska finnas papper att gångjärnen är testade och godkända!
Kan ju va så att det kan va enklare att ha en dörr som funkar som det är tänkt istället för att ha en bara för att kompensera för en mindre penis?
Gissar på att det är andra låsningen det stuper på?? Annars borde det väl inte va nåt problem?
Jag hade mer än gärna haft orginalgångjärn, men när jag köpte bilen så var allt igensvetsat, mao det går inte att montera tillbaka orginal! Nej andra låsningen funkar klockrent, det dom hänger upp sej på är att det inte sitter där från fabrik!
Inte mycket att orda om då väl? Bara att bygga tilllbaka till original för att få det godkänt och sen byta tilllbaks efter det... Är ju så dom allra flesta gör med modifieringar som är i den ej godkända zonen!
Sen är det ju surt för dom som köpt en bil i tron att den är godkänd som den är och sen inser att dom blivit blåsta!
Aldrig hört talas om godkända krockstestspapper på någon form utav Lambodörrsgångjärn tyvärr.
tror inte heller att ett set med TUV-intyg råkar vara krocktestade.
O hur skall du kunna regga bilen med dessa då de inte är E-märkta & du ej BARA kan göra en sådan omändring på fordonet för att regga just om det.
du måste göra reggning som Ombyggt fordon via S F R O med flera ändrningar för att få dem godkända. o då behöver du heller inte något intyg på dörrarna
Inte mycket att orda om då väl? Bara att bygga tilllbaka till original för att få det godkänt och sen byta tilllbaks efter det... Är ju så dom allra flesta gör med modifieringar som är i den ej godkända zonen!
Sen är det ju surt för dom som köpt en bil i tron att den är godkänd som den är och sen inser att dom blivit blåsta!
Men allt är svetsat i kaross o dörrarså så det är inte direkt en timmes jobb! Sen i vintras iom att jag besiktat 2 ggr själv med dörrarna innan så lackades även bilen om och allt gjordes 100% med passform osv för att det ska se vettigt ut! Så nån kap tänker jag iallafall inte sätta i den!
Ett annat alternativ kan vara att köpa nya lambogånggärn, som är godkända.
Jag fick de som alternativ också, men då är det mellan 20-30000:- för gångjärnen och dom ska bultas i orginalgångjärnens hål som inte finns längre heller!