2950
Sök

BMW E30 320i

90 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
Tjena, jag är inte alls kunnig ang bmw. är e30n en bra bil? Fått bytesförslag mot en e30 cab och lägga 5k emellan.. Vill veta fall dom fungerar bra eller om det är mycket strul. Tack på förhand.

21 Inlägg
Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2011
E30 är både rolig och pålitlig, om den är rätt skött! Fel skött kan M20, vilken är motorgenerationen som sitter i 6cyl. E30, bli rejält slitna. På samma sätt är en BMW och speciellt roliga E30 ofta hårt körda, har inte underhållet skötts i samma utsträckning som den körts är bilen ofta slut och ingen positiv upplevelse. E30 är dessutom rätt rostkänslig, men en cabriolet som sällan eller aldrig körts på vintern brukar inte vara så drabbade av detta.

E30 är däremot en kultbil, och mycket populär. Det gäller alla karossvarianter, men cabriolet är i sig populära karosser och kombinationen E30 och cabriolet är per logik väldigt eftertraktad. Köper man en välvårdad E30 kan man alltså räkna med att den är stabil i värde eller till och med stiger, det är inte alla bilar som har den utvecklingen!

Nu vet jag inte vad du byter ifrån för bil, men en 320i E30 är en bra bil och inget "dumt köp" om den är i ok skick åtminstone. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

90 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
Byta mot min nissan.. Blev inget byte, tickande ljud från ventlierna eller lyftare, utseende mässigt var den skabbig.. Fyfan smile men tack så mkt!

8 883 Inlägg
31 maj 2011
§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök