3016
Sök

Tips på bensinsnåla bilar

957 Inlägg
5 juni 2011
#21
Min Reno Clio  ör 03års model  1.2L motor  hur många hästar den ahr vet jag inte men  vet bara att den drar blandat 045 rättt så kul att köra endå och den går  upp till 170-180km/h  mer har man inte vågat hahahha


1 798 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
#22
Fast ja vet inte om ja vågar köpa franskt hehe

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

957 Inlägg
5 juni 2011
#23
fredde85 skrev:
Fast ja vet inte om ja vågar köpa franskt hehe
a det vet jag inte:P upp till dej men jag har ine haft några problem med min iallfall än så länge  har ägt den nästan i 1 år det är mest pappa som kör den jag kör Hondan för det är lite längre till jobb för min del


1 798 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
#24
http://www.blocket.se/vasternorrland/Mg … 19&w=3

Hur är dessa bilar ligger ju väldigt bra i pris o verkar ju va en rätt kul bil med 160hk väldigt snygga i mitt tycke också.

Delar dessa också drivlina med civic eller är de bara rover

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Fri fart för ett fritt folk!
13 993 Inlägg
6 juni 2011
#25
fredde85 skrev:
http://www.blocket.se/vasternorrland/Mg_zr160_1_8_33471636.htm?ca=19&w=3

Hur är dessa bilar ligger ju väldigt bra i pris o verkar ju va en rätt kul bil med 160hk väldigt snygga i mitt tycke också.

Delar dessa också drivlina med civic eller är de bara rover
dom är riktigt snygga
en nackdel är att rover gick i kk
så vissa grejer är svåra att få tag på men det mesta finns som tur är

frågan om en sån bil klarar sig under 0.7

Kör fort så hinner inget hända...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 juni 2011
#26
Köpte själv en A-klass när jag skulle ha en bensinsnål liten bil, mycket för att jag tittade runt på marknaden men gillade inte det jag såg. De flesta småbilar är billigt byggda och opraktiska, A-klass är i alla fall godkänt byggd samt genomtänkt, säker och bekväm med småbilsmått.

Värdelös väghållning som du säkert hört talas om, men runt gathörn eller kryssandes fram i trafiken är den kvick på småbilsvis. Värd en titt i alla fall, den dagen du står utanför IKEA eller skall ha en diskmaskin med dig hem är du i alla fall väldigt glad i att du köpte en sådan istället för tex. en Civic. Och skall du ha roligt har du rejäla grejer i form av en M3 att ta till oavsett?

Tog denna annonsen som ett exempel bara:
http://www.blocket.se/kalmar/Mercedes_B … 20&w=3

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 798 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
#27
Rquired skrev:
Köpte själv en A-klass när jag skulle ha en bensinsnål liten bil, mycket för att jag tittade runt på marknaden men gillade inte det jag såg. De flesta småbilar är billigt byggda och opraktiska, A-klass är i alla fall godkänt byggd samt genomtänkt, säker och bekväm med småbilsmått.

Värdelös väghållning som du säkert hört talas om, men runt gathörn eller kryssandes fram i trafiken är den kvick på småbilsvis. Värd en titt i alla fall, den dagen du står utanför IKEA eller skall ha en diskmaskin med dig hem är du i alla fall väldigt glad i att du köpte en sådan istället för tex. en Civic. Och skall du ha roligt har du rejäla grejer i form av en M3 att ta till oavsett?

Tog denna annonsen som ett exempel bara:
http://www.blocket.se/kalmar/Mercedes_B … 20&w=3
tyvärr klarar jag inte av formen på a-klass så hemskt fula

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 juni 2011
#28
fredde85 skrev:
Rquired skrev:
Köpte själv en A-klass när jag skulle ha en bensinsnål liten bil, mycket för att jag tittade runt på marknaden men gillade inte det jag såg. De flesta småbilar är billigt byggda och opraktiska, A-klass är i alla fall godkänt byggd samt genomtänkt, säker och bekväm med småbilsmått.

Värdelös väghållning som du säkert hört talas om, men runt gathörn eller kryssandes fram i trafiken är den kvick på småbilsvis. Värd en titt i alla fall, den dagen du står utanför IKEA eller skall ha en diskmaskin med dig hem är du i alla fall väldigt glad i att du köpte en sådan istället för tex. en Civic. Och skall du ha roligt har du rejäla grejer i form av en M3 att ta till oavsett?

Tog denna annonsen som ett exempel bara:
http://www.blocket.se/kalmar/Mercedes_B … 20&w=3
tyvärr klarar jag inte av formen på a-klass så hemskt fula
Har jag full förståelse för, plockade dock fram skygglapparna själv. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 juni 2011
#29
BMW M3 smile



Nä men seriöst, gå en eco-driving kurs istället.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

957 Inlägg
6 juni 2011
#30
LeafBox skrev:
BMW M3 smile



Nä men seriöst, gå en eco-driving kurs istället.
själv klart att den jävla nissan eller va det va rför bil  ska dra mer    för att hänga med BMW M3   bmw har  dubbelt mer hp kanske mer än dubbielt men ja  så den lilla nissan måste pressas alten går för för att klara av hänga med  det är samma som min Clio 1.2l  vs min honda 2.4L  på motor ägen är honda dubelt så snål som  clion men i stan är det tvärt om


Alla bilar går att köra jävligt snålt om man vill och orkar enligt fabriken ska min honda dricka 09 blandat jag har lyckats få ner den på 0,75  så det kan du säkert göra med bmw med


Large Cap
1 816 Inlägg
4 juli 2011
#31
Köpte en Opel Corsa B -97 igår och det är helt otroligt va lite bensin den drar! Slängde i fulltank (45l) och körde hem (22 mil) och på den resan drog den endast 9l bensin och då körde jag inte nå överdrivet ekonomiskt. Kommer nästan att bli roligt att tanka i fortsättningen jämfört med tidigare. Så det är ett tips!

69 Inlägg
4 juli 2011
#32
nu kanske du är ute efter små skitbilar eller något äldre, jag har inte läst tråden så noga.
men jag vill lägga ett gott ord för Skoda, typ Oktavia disel, billiga, hög kvalité, hållbara, god komfort, har väl dragit 0.6liter milen trots att man kör som en biltjuv tongue

Edit: Ford Focus (bensin) drog över litern per mil med samma körning och där rasade allt som går att rasa + lite till
Senast redigerat av MrPontus (4 juli 2011)

skövde
63 Inlägg
28 juni 2013
#33
Jag har Haft min lupo 1,4 16v snart två månader och jag har kört med ett ägg under foten men ändå ligger den vid 0,8liter milen och de tycker jag är alldeles för mycket för en så liten bil dock är den jätte trevlig att köra och inte trött men alldeles för törstig.



Har nån en lösning på detta jobbiga fel att den drar så mycket skriv gärna då annars får jag nog sälja den sad


Avstängd
10 388 Inlägg
28 juni 2013
#34
LiLjEdAhLarn skrev:
Jag har Haft min lupo 1,4 16v snart två månader och jag har kört med ett ägg under foten men ändå ligger den vid 0,8liter milen och de tycker jag är alldeles för mycket för en så liten bil dock är den jätte trevlig att köra och inte trött men alldeles för törstig.



Har nån en lösning på detta jobbiga fel att den drar så mycket skriv gärna då annars får jag nog sälja den sad
Är det inte bättre att du postar en -egen- tråd med den frågan istället för att ställa samma fråga i varenda tråd du kan hitta som ens har minimalt med "lupo", "bensinsnål" och "billig" att göra?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

skövde
63 Inlägg
28 juni 2013
#35
it_mutt skrev:
LiLjEdAhLarn skrev:
Jag har Haft min lupo 1,4 16v snart två månader och jag har kört med ett ägg under foten men ändå ligger den vid 0,8liter milen och de tycker jag är alldeles för mycket för en så liten bil dock är den jätte trevlig att köra och inte trött men alldeles för törstig.



Har nån en lösning på detta jobbiga fel att den drar så mycket skriv gärna då annars får jag nog sälja den sad
Är det inte bättre att du postar en -egen- tråd med den frågan istället för att ställa samma fråga i varenda tråd du kan hitta som ens har minimalt med "lupo", "bensinsnål" och "billig" att göra?
Men de kan jag göra de med big_smile


4 670 Inlägg
28 juni 2013
#36
it_mutt skrev:
LiLjEdAhLarn skrev:
Jag har Haft min lupo 1,4 16v snart två månader och jag har kört med ett ägg under foten men ändå ligger den vid 0,8liter milen och de tycker jag är alldeles för mycket för en så liten bil dock är den jätte trevlig att köra och inte trött men alldeles för törstig.



Har nån en lösning på detta jobbiga fel att den drar så mycket skriv gärna då annars får jag nog sälja den sad
Är det inte bättre att du postar en -egen- tråd med den frågan istället för att ställa samma fråga i varenda tråd du kan hitta som ens har minimalt med "lupo", "bensinsnål" och "billig" att göra?
Tänkte fråga detsamma! Öppnat fler urgamla trådar



Sök