3531
Sök

Turbokonvertering/Motorbyte Volvo 240 -88

365 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
#1
Tjaa

So here the deal, jag har en 240 som jag har som vinterbil/busbil. Men den är ju så tråkig!
Så jag har kommit i tankarna om att turbokonvertera(sneak variant), alt. byta motor.

Jag har nämligen en S40 motor från 99, 2.0t som är lite trimmad. Hur mycket jobb skulle det vara att få ner den i 240in?
Och om jag ska sneakkonvertera den, vad är det man ska tänka på och vad är det som behövs då? Tror jag har det mesta ligger.

//Fredrik

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
30 maj 2011
#2
Inte s40 motorn iaf sämmre motor finns knappt

...........Team T-Röd Racing.............

365 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
#3
Så du föreslår alltså turbokonvertering?
Tror som sagt jag har det mesta, men har du några tips?

Mr White
1 072 Inlägg
30 maj 2011
#4
zagzer skrev:
Så du föreslår alltså turbokonvertering?
Tror som sagt jag har det mesta, men har du några tips?

Har du 2,4LH så satsa på en FK eller FT ist


365 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
#5
2,4LH?

Jag vill hellre konvertera själv om jag nu ska göra det, bara för skojs skull. Har ändå fått bilen gratis och tror mig ha alla saker. Vill bara ha lite tips smile

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
30 maj 2011
#6
Bara att hiva dit turbon å dra lite slangar sen ut å gasa utav helvete big_smile

...........Team T-Röd Racing.............

365 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
#7
Hur mycket klarar det att ladda utan att göra några ingrepp på kolvarna?

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
30 maj 2011
#8
Vilken motor sitter i 240'in lättare då att kolla kompet å se vad som e rimligt att ladda men runt 0.7 om soppan räcker smile

...........Team T-Röd Racing.............

365 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
#9
Sitter en b230F i den smile
Skulle du kunna skriva en liten lista på det som behövs, eller kanske PMa de? Vore toppen som fan! smile

41 Inlägg
30 maj 2011
#10
Men 240!!!!!!!!!!!!!!!!


365 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
#11
dräp


Sök