3480
Sök

Är detta lagligt? (blå strålkastar film)

192 Inlägg
2 juni 2011
Jo, men nu skrev ju jag (och trådskaparen) att det gällde FÄRGAD film. Genomskinlig är ingen färg.

hotrodder skrev:
C_Ek skrev:
Men om det är ofärgat är det väl inte så stor idé? wink Nu var ju faktiskt trådskaparens film blå så den diskussionen blir irrelevant.

SOLFILM skrev:

Film får man montera! Strålkastarskydd ofärgad!

Jopp man har den ofärgade som stenskottskydd.

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
2 juni 2011
C_Ek skrev:
Jo, men nu skrev ju jag (och trådskaparen) att det gällde FÄRGAD film. Genomskinlig är ingen färg.

hotrodder skrev:
C_Ek skrev:
Men om det är ofärgat är det väl inte så stor idé? wink Nu var ju faktiskt trådskaparens film blå så den diskussionen blir irrelevant.

Jopp man har den ofärgade som stenskottskydd.

Då svarar jag! EJ LAGLIGT!

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

Ung&Dum
430 Inlägg
21 juli 2011
Smajly skrev:
peegee skrev:
Glennviking skrev:

det där var på skoj va?

På sätt å vis inte men kravet på att detta måste fungera är borttaget sen några år förutom bilar med Xenonljus, om jag minns rätt?

Nej, finns det inte torkare så behöver du inte det heller även om du har xenon. Det som krävs är att man har "högtrycksspolning".
Finns ju nästan ingen normal bil med orginal xenon som har orginal lykttorkare.

Jasså så v70 är inte en normal bil ?

In hoc signo vinces

517 Inlägg
21 juli 2011
CurvaN skrev:
Smajly skrev:
peegee skrev:

På sätt å vis inte men kravet på att detta måste fungera är borttaget sen några år förutom bilar med Xenonljus, om jag minns rätt?

Nej, finns det inte torkare så behöver du inte det heller även om du har xenon. Det som krävs är att man har "högtrycksspolning".

Jo..?

Ung&Dum
430 Inlägg
21 juli 2011
ErikAxelsson skrev:
CurvaN skrev:
Smajly skrev:

Jo..?

Ja men jag syftade på detta argumentet : Finns ju nästan ingen normal bil med orginal xenon som har orginal lykttorkare

In hoc signo vinces

1 653 Inlägg
21 juli 2011
CurvaN skrev:
ErikAxelsson skrev:
CurvaN skrev:

Jo..?

Ja men jag syftade på detta argumentet : Finns ju nästan ingen normal bil med orginal xenon som har orginal lykttorkare

och exakt hur tolkar du ordet "nästan"?

snacka om att märka ord...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Ung&Dum
430 Inlägg
21 juli 2011
Thullen skrev:
CurvaN skrev:
ErikAxelsson skrev:

Jo..?

Men är du trög på nåt vänster , han påstår att det är nästan ingen bil med xenon som har lykttorkare vad är det för jävla påstående ? Ta resten via pm om du inte förstår

In hoc signo vinces

3 059 Inlägg
21 juli 2011
CurvaN skrev:
Thullen skrev:
CurvaN skrev:

Men är du trög på nåt vänster , han påstår att det är nästan ingen bil med xenon som har lykttorkare vad är det för jävla påstående ? Ta resten via pm om du inte förstår

O va tog de åt dig? Ska de va de snacket kan du krypa tillbaka till sandlådan.
Jag påstår just det jag skrev, Finns ju nästan ingen normal bil med orginal xenon som har orginal lykttorkare.
Läs vad jag skrev och tolka det som du vill, skapa en egen tråd om du vill diskutera detta men förstör inte denna med skitsnack.
Sen är ju inte frågan och det ska INTE diskuteras i denna tråden heller om JAG tycker att V70 eller om någon annan bil är en normal bil eller inte. Den sandlådenivån hör inte hemma här och den/det finns det redan tillräckligt många trådan om.. leta upp någon av dom om du vill snaka om V70 vara eller inte vara.
Du är ny på forumet och med ditt snack kommer du inte bli långvarig så lugna dig.
Senast redigerat av Smajly (21 juli 2011)

Ung&Dum
430 Inlägg
22 juli 2011
Smajly skrev:
CurvaN skrev:
Thullen skrev:

O va tog de åt dig? Ska de va de snacket kan du krypa tillbaka till sandlådan.
Jag påstår just det jag skrev, Finns ju nästan ingen normal bil med orginal xenon som har orginal lykttorkare.
Läs vad jag skrev och tolka det som du vill, skapa en egen tråd om du vill diskutera detta men förstör inte denna med skitsnack.
Sen är ju inte frågan och det ska INTE diskuteras i denna tråden heller om JAG tycker att V70 eller om någon annan bil är en normal bil eller inte. Den sandlådenivån hör inte hemma här och den/det finns det redan tillräckligt många trådan om.. leta upp någon av dom om du vill snaka om V70 vara eller inte vara.
Du är ny på forumet och med ditt snack kommer du inte bli långvarig så lugna dig.

Kände du dig träffad ? Ber om ursäkt

In hoc signo vinces

93 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
För att återgå till topic så visade det sig att det är olagligt, men vad kan hända? Böter? hur mycket?
Jag kör rut så här nu
https://www1.garaget.org/archive/162/161723/256161/256161-2425060.jpg

Hoppas polisen ser mellan fingrarna, brukar dom det?

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

132 Inlägg
22 juli 2011
Tror inte det är så farligt faktiskt. det beror mest på tur, har man otur får man aspiranter och dom ser oftast inte mellan fingrarna, men eftersom man kan rycka det på plats tror jag inte att dom ger böter iallafall (?)  och inte för att vara anti eller något nu, varför ha det sådär? det var inte snyggt. antingen ska du ha blinkers också annars ryck big_smile ( inget illa menat bara min åsikt ) jag har haft funderingar på att sätta gul film också så jag undrar lite vänligt här var man får tag på det? en länk vore inte fel? smile

93 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
Snyggt eller inte är helt klart upp till var och en. Men det blev faktiskt inte bra på blinkersena. Det blev för mycket.
Länk till gul film får jag inte posta, men klicka på någon av länkarna i min signatur så kommer du hitta det du söker

DeadNation skrev:
Tror inte det är så farligt faktiskt. det beror mest på tur, har man otur får man aspiranter och dom ser oftast inte mellan fingrarna, men eftersom man kan rycka det på plats tror jag inte att dom ger böter iallafall (?)  och inte för att vara anti eller något nu, varför ha det sådär? det var inte snyggt. antingen ska du ha blinkers också annars ryck big_smile ( inget illa menat bara min åsikt ) jag har haft funderingar på att sätta gul film också så jag undrar lite vänligt här var man får tag på det? en länk vore inte fel? smile
Senast redigerat av Glennviking (22 juli 2011)

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juli 2011
CurvaN skrev:

Inte den tonen,

13§ Vett och etikett
Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Var trevlig och respektera andras åsikter.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök