3223
Sök

Kommunarbetare står trimmrar gräset vid vägkanten, stenskott på hela din bil, vad gör du?

2 174 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Tjena, var på väg hem från norrköping idag, och då stod en komunalarbetare i en rondell vid kullerstenen och körde med en trimmer, Nu åkte vi som tur va inte min bil, men ändå tråkigt, han sakta inte ner för 5 öre när det kom bilar utan bara körde på fullt ös. Nu åkte vi en gammal bmw för 10 tusen, men jag tänkte det...shit om ja kommit i min saab som inte är ett märke på, eller en ny fin bil för ett par hundra tusen, tänk dig komma i en gammal corvette stingray eller liknande sen står en 16 årig komunarbetare och blästrar din lack!!!

Vad gör man? Vad ska man ha för försäkring som ska täcka detta? Går det till trafikförsäkringsföreningen som det gör med parkeringsskador?

Hade det vart min bil, hade jag tvärstannat satt på varningsblinkers, Tagit killens namn,personnummer och telenummer, sen vart han jobba, sen tagit det med hans chef direkt på plats.

Vad skulle ni göra? berätta gärna liknande historier ni vart med om när "samhället" skadat din bil smile

Mvh

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
1 juni 2011
jag hade då ringt kommunens/parkavdelning/chef och rett ut de nog ska de ersätta skadorna som blir

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
2 juni 2011
Dom skulle asfaltera och stöka med häckar och dyl. intill min parkering. Efter amatörerna kapat kantsten med vinkelslip mot min bil fick jag en ny ruta + huven omlackad kostnadsfritt sedan jag pratat allvar med personalansvarig.
Sen hade frugan en av våra bilar parkerad på sitt jobb när någon drog ett sopaggregat efter sidan på bilen. Efter lite jagande fick jag tag på ett telefonnummer och lyfte en skaplig ersättning för skadorna.
Däremot såg byggjobbarna som bytte tak på hyreshuset ut som fågelholkar när jag krävde ett svar vem som var ansvarig till den krossade sidorutan på min -69´a Mustang. Tror än idag att någon av dom var skyldig, men antagligen vågade nog inte denne någon att erkänna med tanke på hur störtförbannat tokig jag var. 3500spänn gick självrisken på och rutjäveln höll Pilkington på närmare ett år att få fram.

Viktigt som tusan är att skriva upp datum, klockslag och plats.
Senast redigerat av hotrodder (2 juni 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 juni 2011
Varit med om liknande sak och skulle göra om samma sak igen nu som då. Dvs agera efter eget tycke även om det innebär en till dag i tingshuset.

Gräsklipparen hade nog fått ledigt resten av dagen iaf.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 637 Inlägg
2 juni 2011
Jag skulle kontaktat kommunen.

Har ett liknande jobb och försöker skita i att trimma om det finns står bilar i närheten. Gräset vissnar ner förr eller senare. smile

85 Inlägg
2 juni 2011
Skulle det hända att man får stenskott av en sån sak så är det bara stanna bilen och prata med han som kör trimmern. Be han ringa sin chef och förklara läget så kollar dom bilen och sedan får du ersättning. Om det nu är ny lackad bil eller vad ni kommer överens om. Har jobbat i park branschen ett x antal år och många sommarjobbare är riktiga nötter tyvärr och tänker inte alls på omgivning.

Vet av en som gick med trimmern längs hela sidan av en bil då han trimmade jämns med trottoar kanten. Man kan ju tycka han bör se att han står och trimmar i en bil eller uppmärksamma det på något sätt men men.

2 174 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
tack för svar grabbar, detta är riktigt bra och veta hur man ska göra. För nu sommaren händer det titt som tätt att det är små barn dom sätter maskiner i händerna på som inte vet vad ordet respekt är..

162 Inlägg
4 juni 2011
Roligt att du tog upp just detta ämne smile. Jag körde under en mindre bro/viadukt då jag såg att det rann massa brunt vatten ner på mitt körfällt, "SMATTER" lät det i hela bilen, då det visade sig att det var en idiot jävel till mongo som sprutade rent bron från grus & lera. Inte nog med att jag och kolegan höll på att bajsa på oss av sten smällarna mot bilen. den var helt nergeggad av sörja. Som tur va så körde jag den mest rostiga vinte bil jag haft och orkade värkligen inte med att bråka med en sån idiot igen.
Man kan inte tro att det e sant hur vissa personer beter sig på sitt jobb? Givetvis borde man åka upp till arbetarna och bara skälla å gapa å ringa upp kontoret och kräva ersättning mm mm, men jag orkade värkligen inte hehe.Den killen fick nog kicken ganska snabbt kan man hoppas smile.

Jag har 7 intressen: Bilar å sex

2 174 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
THE_SAAB_DUDE skrev:
Roligt att du tog upp just detta ämne smile. Jag körde under en mindre bro/viadukt då jag såg att det rann massa brunt vatten ner på mitt körfällt, "SMATTER" lät det i hela bilen, då det visade sig att det var en idiot jävel till mongo som sprutade rent bron från grus & lera. Inte nog med att jag och kolegan höll på att bajsa på oss av sten smällarna mot bilen. den var helt nergeggad av sörja. Som tur va så körde jag den mest rostiga vinte bil jag haft och orkade värkligen inte med att bråka med en sån idiot igen.
Man kan inte tro att det e sant hur vissa personer beter sig på sitt jobb? Givetvis borde man åka upp till arbetarna och bara skälla å gapa å ringa upp kontoret och kräva ersättning mm mm, men jag orkade värkligen inte hehe.Den killen fick nog kicken ganska snabbt kan man hoppas smile.

hehe bra story, tur de inte var nån finare bil, men ändå fett tråkigt.

890 Inlägg
4 juni 2011
hangman skrev:
Tjena, var på väg hem från norrköping idag, och då stod en komunalarbetare i en rondell vid kullerstenen och körde med en trimmer, Nu åkte vi som tur va inte min bil, men ändå tråkigt, han sakta inte ner för 5 öre när det kom bilar utan bara körde på fullt ös. Nu åkte vi en gammal bmw för 10 tusen, men jag tänkte det...shit om ja kommit i min saab som inte är ett märke på, eller en ny fin bil för ett par hundra tusen, tänk dig komma i en gammal corvette stingray eller liknande sen står en 16 årig komunarbetare och blästrar din lack!!!

Vad gör man? Vad ska man ha för försäkring som ska täcka detta? Går det till trafikförsäkringsföreningen som det gör med parkeringsskador?

Hade det vart min bil, hade jag tvärstannat satt på varningsblinkers, Tagit killens namn,personnummer och telenummer, sen vart han jobba, sen tagit det med hans chef direkt på plats.

Vad skulle ni göra? berätta gärna liknande historier ni vart med om när "samhället" skadat din bil smile

Mvh

Om man nu ser detta o märker åker man en annan väg enkel lösning på problemet

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

12 Inlägg
5 juni 2011
Hade nog förmodligen läxat upp vederbörande fysiskt, sen bekostat omlack själv. Eftersom man antagligen inte skulle kunna till o behärska sig i en sådan sits...
Senast redigerat av zebzz (5 juni 2011)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
5 juni 2011
zebzz skrev:
Hade nog förmodligen läxat upp vederbörande fysiskt, sen bekostat omlack själv. Biltema  har bra dragskaft till det har jag hört big_smile

Vad är dragskaft? Ska du ha det när du lackar bilen? Förklaring tack!

/ Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

12 Inlägg
5 juni 2011
Vettemannen skrev:
zebzz skrev:
Hade nog förmodligen läxat upp vederbörande fysiskt, sen bekostat omlack själv. Biltema  har bra dragskaft till det har jag hört big_smile

/ Benny

Om någon skulle misshandla din Corvette med en trimmer nog faan skulle din första tanke, då också vara att banka skiten ur snorvalpen?! Sen om man kommer till sans eller ej är upp till var och en...

Random Hero
4 047 Inlägg
5 juni 2011
jag skulle ge killen ett bra pris på en automower....

Dog food lid. Backwards

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
5 juni 2011
zebzz skrev:
Vettemannen skrev:
zebzz skrev:

/ Benny

Om någon skulle misshandla din Corvette med en trimmer nog faan skulle din första tanke, då också vara att banka skiten ur snorvalpen?! Sen om man kommer till sans eller ej är upp till var och en...

Jojo, men min fråga var vad ett dragskaft är.

/Benny

Nu har jag googlat dragskaft så nu vet jag vad det är...

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (5 juni 2011)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Random Hero
4 047 Inlägg
5 juni 2011
Vettemannen skrev:
zebzz skrev:
Vettemannen skrev:

/ Benny

Jojo, men min fråga var vad ett dragskaft är.

/Benny

http://lmgtfy.com/?q=dragskaft

Dog food lid. Backwards

5 198 Inlägg
5 juni 2011
zebzz skrev:
Hade nog förmodligen läxat upp vederbörande fysiskt, sen bekostat omlack själv. Eftersom man antagligen inte skulle kunna till o behärska sig i en sådan sits...

Så hellre sitta in för misshandel än behärska sej å få bilen omlackad ,, ja man har ju olika värderingar i livet.

2 174 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
stoltosmart skrev:
hangman skrev:

Mvh

Om man nu ser detta o märker åker man en annan väg enkel lösning på problemet

Jo jätte enkelt, i detta fall var det en refug precis brevid ena filen i rondellen och det kom bilar i andra fältet, och jag tutade. Som sagt tur det inte var nån värsting bil denna gång.

Rumpmas
3 860 Inlägg
6 juni 2011
Kommunen och fastighetsägare har försäkring mot sådant så länge man inte står olagligt parkerad. Tid, datum, namn på den skyldige kan vara bra uppgifter att ta. Men visst är det förjäkla onödigt, men med kommunens lågt ställda kompetenskrav på lövblåsare och gräsklippare händer det ju. Sunt förnuft är inte ett av kompetenskraven.

Sök