3345
Sök

Tryckrör Saab 93 2.0T -02

41 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Hejsan

Letar efter nya tryckrör till min 93a hittar bara fram till årsmodell 00 dock.

Någon som vet om dessa tryckrör också passar? Eller någon hemsida där man kan köpa till årsmodell 02.

Mvh

Snäll pöjk
703 Inlägg
16 augusti 2011
Letar också tryckrör till saab 9-3 -02.. Är det samma som 9-5an har? Tronic 7 har jag iallafall, skiljer ju lite mot 5an vilket jag har hittat.. Tips någon?

Ack vet jag förgasarmotorer!

Pedal To The Metal
750 Inlägg
17 augusti 2011
silverbird skrev:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-98-02/motor/kylsystem/intercooler/tryckror.html?XBLG13102=6e5e7e9261288647571ebd6387bb0acd

Helt rätt!! Fast lite överpris :p egen import skulle jag föredra.
Självhjälp är bästa dräng?

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

930 Inlägg
17 augusti 2011
svetsa ett eget skulle ju vara billigast! tongue

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

666 Inlägg
17 augusti 2011
men enligt speedparts är det samma 98-02, så gå in på lämplig skrot och kolla, måste finnas massor av dem.. lite mer lagom pris där med kan tänkas

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 augusti 2011
Är det samma annars på 9-5? Skulle ju kunna hitta ett på skroten och högglanspolera själv men skulle vilja ha lite grövre än original.. hmm

Var kan man importera detta, någon sida? Finns säkert någon snäll person som vill länka? (A) smile

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 augusti 2011
mangedif skrev:
Är det samma annars på 9-5? Skulle ju kunna hitta ett på skroten och högglanspolera själv men skulle vilja ha lite grövre än original.. hmm

Var kan man importera detta, någon sida? Finns säkert någon snäll person som vill länka? (A) smile

Jag kör import från england till mitt företag ChriMa Motorsport. Där finns massor med sånthär. Bla tryckrör till Trionic 5 ,7 och 8

Kan absolut fixa ett om du vll, bara höra av sig

500 Inlägg
18 augusti 2011
mangedif skrev:

Varför vill du ha grövre än original?

1 498 Inlägg
18 augusti 2011
Varför byta tryckrör? Är det bling bling faktorn?

573 Inlägg
18 augusti 2011
Dom har på streetgear.se för typ 1200kr, står att d e t t5 men passar nog smile

Det är väl dels för att det är snyggt sen e d väl lite onödigt skarpa böjjar på orginalröret tongue

MSCR

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 augusti 2011
SuperGnaget skrev:
Dom har på streetgear.se för typ 1200kr, står att d e t t5 men passar nog smile

Det är väl dels för att det är snyggt sen e d väl lite onödigt skarpa böjjar på orginalröret tongue

Det är ju grövre också.. vill inte vara sån men T5 passar INTE

1 498 Inlägg
18 augusti 2011
Ska man plocka ut över 5-600hk kanske det behövs men det funkar fint med orginal annars plus det väcker inga höjda ögonbryn hos sbp med plaströren.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 augusti 2011
ascona-tic skrev:
Ska man plocka ut över 5-600hk kanske det behövs men det funkar fint med orginal annars plus det väcker inga höjda ögonbryn hos sbp med plaströren.

Kan säga som så att orginal röret lika så intercooler på dessa bilarna är gravt underdiemensionerade. Finns rätt mycket mätningar på det. Abbott Racings rekomendationer är att byta tryckrör vid effektuttag över 250 hk.. Du kan givetvis trimma mer utan att byta det. Men det blir ju en flaskhals.

Sbp.. Bryr sig knappast om du har ett polerat rör istället för plast. Är det bara i växjö som dom är slappa eller? alla har någon typ av skräk för den fruktade Bilprovningen..

Aldrig haft några problem med dom. Oavsett effekt eller visuell uppg.

Snäll pöjk
703 Inlägg
20 augusti 2011
Jag ska byta tryckrör pga. det fruktansvärt fula originalröret i plast! Gör detta endast i stylingfaktor! Så alla ni som klicka er in på denna tråden och försöker verka viktiga med att säga att original tryckrör håller för 200-300 trimmade hästar kan lika gärna låta bli!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
20 augusti 2011
http://www.do88.se/p/motor-tuning/rorki … ckror.html

röret passar, fast anslutningen mellan ic-röret blir lite fel, eftersom slangen som medföljer inte passar 9-3an.
när streetgear sålde detta kit så fick man med en reducering och ett alurör som man stoppade i orginalslangen...så har jag på min bil.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Sök