2274
Sök

Volvo 945 LTT -95 byta bränslebox

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
25 augusti 2011
#61
Softis skrev:
Så det ÄR bättre? Verkar va svårt att få ut ett ja eller nej ur er big_smile

klart det är bättre utan snack!

men använd sunt förnuft

bättre med ftt klockan och pysa lite än ltt klockan och pysa mycket

man kan ställa ftt klockan något men det blir inte helt hundra
men allt är valfritt

du får köra utan trycklocka oxå om du vill det lol

men det viktiga är att man förstår risker för och nackdelar med allt man gör
och även är medveten om effekterna av det man hålls med smile

Kör fort så hinner inget hända...

4 693 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#62
Jodå, jag förstår ju att det inte är helt optimalt det jag håller på med.

Tanken med bilen är att få lite mer klös i den eftersom att det är en ljudbil, ligger 2-300 kg konstant i skuffen och kommer säkert bli mer.
Lätt hänt att den blir lite trött annars wink

Men jag VILL kunna åka på tvären och blåsa en och annan 9000 T om jag känner för det.

Så långt i trimväg som jag tänkt gå är: Chip, ökat laddtryck, öppet luftfilter, ev race/sportkatt

Vilken WG/tryckklocka rekomenderar ni till 1,0-1,2 bar?
Behöver inte vara någon extrem av välkänt märke, så länge skiten gör det den ska får det gärna stå ICA på den wink

Booyakasha!

2 452 Inlägg
26 augusti 2011
#63
men så dyra är inte klockorna har inte turbomeck för 1000kr nån

döden kommer tillbaka

4 693 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#64
Skulle väl vara dem här isf http://www.turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940
Men är det någon skillnad på den och en från en FTT?
Dom ser ju likadana ut så hur ska man veta vad det är för skillnad?

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 augusti 2011
#65
Softis skrev:
Skulle väl vara dem här isf http://www.turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940
Men är det någon skillnad på den och en från en FTT?
Dom ser ju likadana ut så hur ska man veta vad det är för skillnad?

kollar du på bilden är den svetsad nere vid fästet, han har öppnat den å lagt i en fjäder till.


4 693 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#66
Haha jaha big_smile Men dåså, då vet jag vilken som man ska satsa på då!
Roligare om man slipper varva 4500+ för att det ska hända något

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 augusti 2011
#67
Softis skrev:
Haha jaha big_smile Men dåså, då vet jag vilken som man ska satsa på då!
Roligare om man slipper varva 4500+ för att det ska hända något

jo de blir nog bättre fjång ska du se!


4 693 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#68
När tror du laddet kommer med den där då?
När man gasar på blir det typ så här? Händer inget, händer inget, händer inget.... PANG 1.2 bar!!!

För det är så jag vill ha det big_smile Fast det ska gärna komma vid 2500-3000 rpm

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 augusti 2011
#69
Softis skrev:
När tror du laddet kommer med den där då?
När man gasar på blir det typ så här? Händer inget, händer inget, händer inget.... PANG 1.2 bar!!!

För det är så jag vill ha det big_smile Fast det ska gärna komma vid 2500-3000 rpm

när turbon väl kommer upp i varv fort ( utan smygöppning som du säkert har nu) så kan du nog räkna med att de bara tjoff så har du fullt ladd sen  och de dra hårt.


4 693 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#70
Får se vad som händer på tis-ons när jag får chipet också! big_smile

Booyakasha!

4 693 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
#71
Här är 2 bilder på WG som jag har ligger hemma.
Tänkte fråga om den verkligen är från en FTT, tycker den ser riktigt stor ut.
Bry er inte om fästet, fick höra att den suttit på någon annan turbo innan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58027/58027-fc649489ca829f39ddbf4a784e5765b6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58027/58027-b0d65900645ace067960e8c157eff85a.jpg

Booyakasha!

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
27 augusti 2011
#72
är nog ingen ft klocka möjligen et

ser ut som den är från en gammal t03 snurra

har en 98:ans ft snurra i min 740 och den klockan ser man ingen skillnad mot orginal ltt klocka storleken är den samma


vill minnas förövrigt att ingen av varken ft eller fk klockan sitter skruvad utan den sitter väll punktad
Senast redigerat av Growe (27 augusti 2011)

Kör fort så hinner inget hända...

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 augusti 2011
#73
de där e samma tryckklocka som sitter på 740 ticarna, dock inte samma fäste.


4 693 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
#74
Är det någon skillnad på den där och en FT klocka?
Tänker på hårdheten på fjädern

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 augusti 2011
#75
ska nästan låta de vara osakt men har för mig att en sån garett klocka är hårdare än fttn.


4 693 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
#76
Det får vi hoppas på! big_smile
Nu är det så att jag inte har någon laddtrycksmätare sad

Men när jag byter klockan, kan jag bara mäta armen plus mina 3 brickor på den som sitter på nu och gänga ut den här större klockan till samma längd för att få samma laddtryck?

Booyakasha!

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
27 augusti 2011
#77
nja det är inte så enkelt är fjädern hårdare så måste armen vara längre för att få samma tryck

men det får du testa dig fram det är viktigt att du försäkrar dig om att du får använda lite kraft för att få på klockan på armen så den inte står öppen

har oxå för mig att orginal t03 klockan är hårdare än orginal ft klockan

Kör fort så hinner inget hända...

4 693 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
#78
Hmm... Känns som att det där är inget man gör utan en laddtrycksmätare

Booyakasha!

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 augusti 2011
#79
Softis skrev:
Hmm... Känns som att det där är inget man gör utan en laddtrycksmätare

man skruvar aldrig turbo utan laddtrycksmätare.  en motor är bra mycke dyrare och dom är känsliga som attan för spik.


4 693 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
#80
Tänkte uppdatera här lite med att säga vilken otrolig skillnad det vart på att bara byta till hårdare klocka! big_smile

Booyakasha!


Sök