Nu är det dags att ta sig själv om kragen och se till att den här gamla pärlan kommer till liv igen.
En Opel kadett super från sent 60 tal. Farsan gamla kärra som tyvärr stått bredvid kåken i mer än 6 år och bara ruttnat bort. Som långsiktig plan är att få den i utställningskick (optimist) när allt det väl är klart kanske det blir ett motorbyte beroende på, inte riktigt bestämt ännu. (någon som har tips på någon rolig motor att slänga ner i en sån här bil?).
Det som kommer behövas göras:
*Rost lagning och ner slipning av lacken.
*Plocka isär hela motorn och renovera och putsa upp.
*Gå igenom bromsar och byta ut dom.
*Riva all inredning och byta ut mot nyare då den gamla är för sliten för att rädda.
*Med mera.
Nån sommar sedan då jag hitta den och kom på tankarna att att kanske börja fixa den.
Under överdragen såg sätena förjävliga ut. otäck upptäckt under golvmattan som var blöt så man trodde någon hällt en hink vatten på den. Golvet var sönder rostat så tror nog om man stampar till så har man en fin flintstone kärra.
Motorn startade konstigt nog. Slangar är gamla och trasiga. Kylaren ser ut som en påse skit.
Och resten av motorn är ganska så skitig den med.
Tog och började riva ut inredningen. sen kom jag väl på andra tankar eller nåt.
Så nu efter några år tänkte jag som sagt ta tag i det här på riktigt och faktiskt fixa iordning den.
Skulle sätta igång med slipningen igår och hinner väl starta maskinen och köra 5 min sen så blev det
något dunder strömavbrott som höll i sig till natten någon gång.
Så istället skruvade jag lös förgasaren och börja rengöra den och slet lös kylaren. och avgassystemet.
Kommer nå bilder sen.