PÅ en t5a?
Har inte gjort det själv men har forskat lite smått om det. Du får byta HELA kabelhärvan, du kommer ändå behöva koppla eftermarknadsinsprutning om du ska köra på 16v så det är lite "skitsamma"
Volvo 960 motorn är i stort sett samma motor fast med 6 cyl istället. Så du tar motorfästen från 960, du tar sprängkåpan också, och du tar oljetråget och kortar av det så det passar den kortare t5an.
Det är MYCKET jobb, men det är iaf en färdig turbomotor som endast kräver chipp, ökat ladd och avgas+ filter för att hamna runt 300hk.
Med en 16v måste du kompsänka=byta kolvar eller svarva ner dem du har.
Skaffa ett grenrör samt tubo. Och det tillkommer en massa här som t.ex olja till turbon osv.
Byta till ett eftermarknads insprut.
och säkert något annat.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.