Självklart köper man inte alla måsten. Men det är riktigt roligt med nya prylar.
Finns ingen anledning till att byta telefon eller TV varje år bara för kul.
Jag brukar kolla i kalendern och tänka efter om det "behöver vara såhär idag"
Tex så är det 60 år sedan Klippo började med sina bensinklippare. Än idag köper folk klippare av samma modell och springer omkring med och svettas å rycker i startsnöret. Vissa modernare människor kör åkgräsklippare som började bli poppis för bara ca 25 år sedan.
Alla man pratar med tycker att gräsklippning är jobbigt och något tråkigt.
Jag ser det som en självklarhet att år 2011 så får det fan inte vara ett bekymmer så därför har man robotklippare som sköter allt själv. När man är på jobbet så klipper den. aldrig ett strå som är för långt.
Finns det bättre alternativ så självklart köper man det.
Nu är det sommar och varmt. Det är fortfarande 2011. Man ska inte behöva svettas och jävlas och ha 25+ grader inne. Nu klickar man in på
www.tretti.se och beställer en luftkonditionering och ger sig på nästa problem. Fan, sitta och klaga på värmen när det inte behöver vara ett problem ens?
Skulle starta motorsågen igår. Det var år 2011 då också. Jag blev svettig och halvt förbannad för att försöka starta den. Det är över 40 år sedan vi satt folk på månen, hur ska man kunna acceptera att det ska vara krångligt att dela en träbit i två?
Nu står där en ny såg som förhoppningsvis startar på första försöket. Problem löst!