3436
Sök

Rengöring av smuts på gammal vinyl?

41 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Vilket rengöringsmedel föreslår ni som snabbast, skonsammast och bäst tar bort ingrodd smuts på gammal vinyl, så som solskydd och vinyltak?
Använde Super 10 till allt när jag var yngre, men det finns ju inte i dagligvaruhandeln.

Cupra_
8 juni 2011
Jag brukar gnugga med "Vinylwipes" från armorall, finns på mackar, mekonomen m.m. Finns med matt och blank finish. Kanske inte det allra bästa men funkar helt okej och är skonsamt.

41 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Deception skrev:
Jag brukar gnugga med "Vinylwipes" från armorall, finns på mackar, mekonomen m.m. Finns med matt och blank finish. Kanske inte det allra bästa men funkar helt okej och är skonsamt.

Ja,problemet där är att de har lite svårt att nå in på djupet. Körde lite med dem och fick bort ytsmutsen, men mycket blev kvar. Vi talar 50 år gammal ingrodd smuts här.

Cupra_
8 juni 2011
Antila skrev:
Deception skrev:

Ja,problemet där är att de har lite svårt att nå in på djupet. Körde lite med dem och fick bort ytsmutsen, men mycket blev kvar. Vi talar 50 år gammal ingrodd smuts här.

Ja då vet jag inte, saltsyra kanske? tongue Nej men kolla hos de som säljer grejer till recondfirmorna annars, t.ex. www.prorecond.se och se efter vad de har. Vet att på båtskrov m.m. kör man ju med garvsyra (rabarber) men jag kan inte svara på hur det påverkar vinyl..
Senast redigerat av Deception (8 juni 2011)

Sök