3468
Sök

Sjuka priser för studenter på flak etc

475 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
blev tillfrågad om jag kunde fixa en lastbil med flak alt traktor.
CHECK.. fixar jag sa ja. eftersom det är en bekants dotter

total kostnad ifrån min sida...
fixade en lastbil gratis
generator för att kunna spela musik på flaket = 250kr
total diesel kostnad... 300kr
(högtalare slutsteg etc etc fixade jag gratis) big_smile
antal studenter på flaket = 10
så dom ska totalt betala mig 60kr/skalle

hörde senare.. i örebro tar dom 350kr per/student för att åka på flaket.
dom är då 41 personer i sin klass = 10250 kr till han som fixar flaket.
men då var inte ljudkostnader etc med räknat i det priset

och senare hörde jag att dom tog 1500kr per/student i stockholm för att ens vara på flaket
( anser jag är fan utpressning )

jag trodde jag skulle tappa hakan när jag fick höra dom här priserna
trodde det var föräldrar etc som ställer upp m.m men det verkar vara SJUKA pengar att tjäna på detta sad

nu är frågarna

1  Vad är ett "rimligt pris" för en student att åka på flaket?

2  Vilka priser har ni betalat när ni tog studenten? eller åkte ni gratis ?

3 om det var någon mer som körde.. vad tog du betalt?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

108 Inlägg
10 juni 2011
haha klockrent

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar

1 515 Inlägg
10 juni 2011
Det kostar olika mycket beroeénde på hur många elever det finns i en klass, man delar på kostnaden för föraren - bensinen - ljud - flak. Vi betalade ca 400-500kr/person för allt, dvs runt 10.000:-
- 500kr är en rimlig kostnad anser jag iaf smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

829 Inlägg
10 juni 2011
Kostar en del att åka flak. vi betalade 12tusen tror jag på 11-12pers när vi åkte flak. Det var då ljudet som kostade..bilen vettefan vad vi gav för.

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
10 juni 2011
vi betalade ingenting, en i klassen fixade ljud och elverk och lastbil fick vi låna en ny från volvo och en lärare körde, men 1500 per person låter som ett skämt yikes
Senast redigerat av theBIGburner (10 juni 2011)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

1 758 Inlägg
10 juni 2011
Är nog inte alls några sjuka pengar de tjänar på detta, men de vill väl ha lite betalt i jämförelse mot vad de skulle tjäna om de använde bilen till ordinarie arbete den dagen.

Är ju en sak om det är någon förälder i klassen som har egen transportfirma, men är det en stort transportföretag som egentligen inte har nån koppling till klassen så vill de ju ha betalt för att bilen används. Skulle de ta 100 spänn per skalle och det handlar om 30 pers blir det ju 3.000 spänn för en halv dags jobb. Vilket är en riktigt dålig affär för de flesta transportföretag.

475 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
schnauz skrev:
Är nog inte alls några sjuka pengar de tjänar på detta, men de vill väl ha lite betalt i jämförelse mot vad de skulle tjäna om de använde bilen till ordinarie arbete den dagen.

Är ju en sak om det är någon förälder i klassen som har egen transportfirma, men är det en stort transportföretag som egentligen inte har nån koppling till klassen så vill de ju ha betalt för att bilen används. Skulle de ta 100 spänn per skalle och det handlar om 30 pers blir det ju 3.000 spänn för en halv dags jobb. Vilket är en riktigt dålig affär för de flesta transportföretag.

http://www.volvotrucks.com/trucks/swede … gning.aspx

kollade lite snabbt 1-5 dagar (inkl 20 mil per dag) pris från: 3 420 kr/dag

och säg att man är 20 personer = 171kr/skalle
och bara gräva efter någon mupp med C behörighet ( typ förälder )

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Muttley
11 juni 2011
Helrätt att betala. Chaffisen ska tjäna lite pengar anser jag som måste ligga och trycka bland så mycket bilar.

Trött
267 Inlägg
11 juni 2011
attackhamster skrev:
schnauz skrev:

Du får tänka på att en lastbil i yrkestrafik inte sällan rullar 50 - 60 mil/dag. De första 20 milen ingår i Volvo Hyrlasts avtal, men allt utöver det kostar extra. Så om man inte hyr av Volvo Hyrlast utan av en privat åkare i brist på annat så sticker nog priset iväg. smile

4 670 Inlägg
11 juni 2011
När vi gick ut betalade vi inte en krona här nere.

Fixade traktor och flak av en lokal bonde som tycket det bara var kul att bli tillfrågad, Där emot fick vi göra iordning flaket och ljudet själva men att ta 1500 per skalle tycker jag låter väldigt mycket. men ifs i stockholm kanske det inte är samma sak som här nere där det är lite mera bönder inom närområdet!

Skulle någon fråga mig om o försöka fixa tror jag ärligt dom flesta bönder skulle ställa upp för o vara snälla och vilja hjälpa studenterna på deras dag.

113 Inlägg
11 juni 2011
Tur man hade en far som har eget åkeri hör jag ! Betalade ingenting wink
Senast redigerat av Perchen (11 juni 2011)

Ska vi åka hem ? :)

8 883 Inlägg
11 juni 2011
attackhamster skrev:
schnauz skrev:

Tänk på att priserna är ex moms och att uthyrningen endast sker till företag
Med tanke på det så blir prisbilden helt annorlunda 3 420 kr/dag är med moms 4275 kr ink 20mil och ex drivmedel

250-300kr per skalle inklusive drivmedel är mera korrekt

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

2 982 Inlägg
11 juni 2011
attackhamster skrev:
blev tillfrågad om jag kunde fixa en lastbil med flak alt traktor.
CHECK.. fixar jag sa ja. eftersom det är en bekants dotter

total kostnad ifrån min sida...
fixade en lastbil gratis
generator för att kunna spela musik på flaket = 250kr
total diesel kostnad... 300kr
(högtalare slutsteg etc etc fixade jag gratis) big_smile
antal studenter på flaket = 10
så dom ska totalt betala mig 60kr/skalle

men då var inte ljudkostnader etc med räknat i det priset

och senare hörde jag att dom tog 1500kr per/student i stockholm för att ens vara på flaket
( anser jag är fan utpressning )

jag trodde jag skulle tappa hakan när jag fick höra dom här priserna
trodde det var föräldrar etc som ställer upp m.m men det verkar vara SJUKA pengar att tjäna på detta sad

nu är frågarna

1  Vad är ett "rimligt pris" för en student att åka på flaket?

2  Vilka priser har ni betalat när ni tog studenten? eller åkte ni gratis ?

3 om det var någon mer som körde.. vad tog du betalt?

grejen är att ... skulle det kosta 2000:-/pers för flak så skulle jag fortfarande valt flak. det är roligast, bäst och man blir fullast på så sätt. man snålar inte på sin student - OCH DET VET TRUCKÄGARNA!

ALL IN or nothing!
Senast redigerat av Rock-Star (11 juni 2011)

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
11 juni 2011
Minns inte att vi betalade nåt för å åka flak, men de är ju iofs 5 år sedan nu(kände mej plötsligt gammal)... Var en klasskompis pappa som körde, å vet inte säkert om dom dessutom kände ägaren till lastbilen...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

327 Inlägg
11 juni 2011
Trött på folk som tror att allt är gratis, man vill inte pröjsa men tjänsterna vill de ha utförda.

killercow
11 juni 2011
attackhamster skrev:

Lite felräknat va? wink

Menar du 250kr/student för då blir summan 10250kr
Eller mena du 350kr/student, men då blir summan 14350kr

Sen måste man ju kolla på vad som ingår i priserna. Står man utan nånting själv. Fordon, nån som kör, ljud, strömförsörjning, drivmedel, man måste väl även ansöka om tillstånd.
Ja menar då är det nog inte så konstigt att de drar iväg lite.

Ju mer man fixar själv ju billigare blir de.

5 198 Inlägg
11 juni 2011
För att inte glömma försäkringar om nåt händer,,, ramlar,,, eller dylikt,,, den biten glömmer många.. för där är chauffören ansvarig..

killercow
11 juni 2011
I det med att de skulle kosta 1500/person i stockholm så framgår ju inte hur många som åker med. är man fler i en klass så borde de ju bli billigare per person å i en mindre klass så är det klart priset blir högre per person.

Här ute på landet känner alla nån som kan fixa nått så brukar inte bli mer kostnader än soppa å käk till den som kör + nån peng

Avstängd
1 031 Inlägg
11 juni 2011
Åkte gratis som tur var på en bondes flak...

174 Inlägg
11 juni 2011
betalade 200kr, utan ljud.

Sök