Hejsan kommit över en fin BMW Touring med 535 motor instoppat som jag tänkte överladda framöver.
Tanken är att en buffert på 20000 ska hålla men som förr lär väl aldig detta hålla
Har inte byggt nu på ett par år pga diverse saker som jobb m.m men kände att begäret blev för mycket o alla vänner börjat bygga moster så måste ju följa efter eller hur?
Har haft många projekttrådar här inne "Bla 3 st Nissan 200sx m.m" och fått höra av många att dom vill följa mitt nya projekt så detta är för er
Varför jag väljer denna bild då
PGA en m30b35 motor i Touring med överladdning är något väldigt ovanligt och vill känna att ja har nått inte alla andra har.
Motorn kommer inte öppnas i detta projekt utan kommer köras med överladdning precis som den är just nu!!!
Bilen kommer absolut inte sönderstylas eller liknande utan ska bli en sleeper som folk vänder ryggen till när man laddar på med motorn
Lite info om bilen just nu:
m30b35 "Rullat 16000mil"
Starkare koppling
Värre tryckplatta
Getrag 265 Låda
Sänkt med riktiga säkningsfjädrar
Lite hårdare bussningar på diverse ställen
AEZ 17 tum
225/45 Fram
235/45 Bak
+ en 12 Alu lekfälgar
Skinninredning
Det som komma skall då
Turbo "Ej bestämt vilken ännu"
Grenrör som kan passa min smak
Extern Wg med Screem pipe
3,5 Tums avgassystem
465 cc Spridare
Kina IC
Tryckrör
Dump
BTR
Olika mätare "Bredbandslambda, Ladd, Oljetryck/temp, Vattentemp, volt"
m.m
Lättning
Cobra sportstolar
Sprut har ej bestämts ännu om org ska köras med eller om nått annat stoppas ner det får tiden utvisa
Svetsa bakaxel "Söker någon i östergötland som känner sig sugen!!!"
Turbotillbehören kommer börjas inhandlas nästa månad och bilen ska snyggas till lite innan dess
Satsar på en 400hk till o börja med och under vintern kommer motorn uppgraderas och under 700hk nöjer jag mig inte då!
Bilder på bilden då och jag hoppas ni kan följa med i detta projekt och hjälpa mig vid kommande svårigheter och problem som lär uppkomma!