3184
Sök

Audi A6 2.0tfsi -07 multitronic klapprande ljud drivlina/växellåda

4 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Jag hör ibland ett klapprande ljud, speciellt vid stillastående och "drive"-läget. Hörs även ibland i "P", men
då betydligt tystare. Undrar om någon kan ha ett förslag om vad det kan vara?
Motorn är precis bytt (250mil), och jag undrar om de kanske har gjort ngt vid monteringen.

andreflp
Senast redigerat av andreflp (12 juni 2011)

Serviceingenjör
65 Inlägg
13 juni 2011
Är det rätt mängd och typ av olja i lådan? Är ett "vanligt" problem.... Kolla/sök på forumet på www.nordicaudi.se

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3

4 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Tack....

Den är inne på verkstaden nu, och jag skall byta olja i lådan.

Serviceingenjör
65 Inlägg
16 juni 2011
Hoppas att det löser problemet smile

4 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Måste bara följa upp och säga att de som bytte motorn har missat att sätta dit 3 skruvar, samt satt flexskivan/remmen fel. Därav ljudet. Vilka inkompetenta människor. Jag köpte bilen när den nya motorn redan var på plats, men det är endast 2 mån. sedan motorbytet gjordes. Undrar om man kan få verkstaden att fixa till sina egna misstag? Helt bisarrt... Problemet är att det inte var min bil då, och jag har inget kvitto på isättningen av motorn, bara kvitto på själva motorn. Men verkstaden som uppdagade felen säger att det med 100% är de som satt dit motorn som felat. Kan inte hänt senare...
Man kan inte tro att sådant här kan ske. Och andra sidan vet jag inte om jag vill att de kreti-pleti mekanikerna skall komma närma bilen igen.

Serviceingenjör
65 Inlägg
23 juni 2011
Har tyvärr hört liknade historier innan, tyvärr. Även då har det vara sk. "seriösa" verkstäder! Segt att bli drabbad dock sad

Sök