2397
Sök

Montera dimljus på Volvo 850 GLT

4 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Tjena

Köpte en volvo 850 glt 97 idag. Sugen på att montera runda dimljus på den.
Läste i några forum att sladdar är redan dragna så att det är bara att koppla in dem plus en strömbrytare. Stämmer detta?

2 452 Inlägg
12 juni 2011
det du behöver är relät samnt strömbrytaren ...ja det skall vara färdigdraget efter 96...vissa 95or hade med...relät heter 213....har faktiskt liggande både ljus samnt relä då jag konventerade min 850 till s/v70 front då passar inte dessa lampor...

döden kommer tillbaka

4 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
turbodeath skrev:
det du behöver är relät samnt strömbrytaren ...ja det skall vara färdigdraget efter 96...vissa 95or hade med...relät heter 213....har faktiskt liggande både ljus samnt relä då jag konventerade min 850 till s/v70 front då passar inte dessa lampor...

Okej, tack så mycket ska kolla lite på de nu i veckan.

4 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Lite ny på allt detta. Men kan du beskriva lite hur man kopplar in dem?

85 Inlägg
13 juni 2011
Bra tips är annars Haynes reparationshandbok.

* Voff voff *
10 566 Inlägg
13 juni 2011
Rosenblad93 skrev:

Kontakterna för dimljusen sitter i närheten av där dom ska monteras, du ser dom om du kikar där under nosen på bilen! Reläet och "pluggen" (som styr när dimljusen ska gå att tända!) trycks i på avsedd plats på reläplattan ovanför plasten ovanför förarens fötter! Knappen sätts i till vänster om ratten och ansluts till det kontaktstycke som finns där! Se´n är det bara att stoppa i en säkring så är det klart!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

4 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Brådhis skrev:
Rosenblad93 skrev:

Kontakterna för dimljusen sitter i närheten av där dom ska monteras, du ser dom om du kikar där under nosen på bilen! Reläet och "pluggen" (som styr när dimljusen ska gå att tända!) trycks i på avsedd plats på reläplattan ovanför plasten ovanför förarens fötter! Knappen sätts i till vänster om ratten och ansluts till det kontaktstycke som finns där! Se´n är det bara att stoppa i en säkring så är det klart!

//Brådhis

Tack så mycket.

2 452 Inlägg
13 juni 2011
tackar brådhis hann inte svara före dig...

döden kommer tillbaka

Sök