2664
Sök

Bortsprungen fjärr - volvo v70

88 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Hej!

Gäller en standard v70 glt -98.

Bägge fjärrkontrollerna är borta, går det att skaffa nya och vad kostar det?

Sen så är nyklarna "söndertuggade" i plasten/gummit, går det att byta?

MVH MVH

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
15 juni 2011
Volvo kan iaf koda om befintliga dosor, så de bör ju rimligtvis kunna koda en ny dosa till dej, även nycklar går väl och skaffa. Dock så har jag för mej att det kan vara ganska dyrt, men jag kan ha fel...Ska inte svära på nåt...Nån som vet mer och bättre får väl fylla i.

En gång Volvo, Alltid Volvo

88 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Nyklarna funkar ju, så de är inget jag bryr mig om..

Men man vill ha en fjärr, är så mycket mer praktiskt!

Ska höra med dem, men de ska väl ha sjuka summor..

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
15 juni 2011
Ja, nä, så länge det bara e plasten på nycklarna så e det ju lugnt.

Jag har för mej att jag har läst/hört om fjärrdosor nån gång, är ganska säker på att det går att fixa. Men pris vet jag faktiskt inte.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 juni 2011
Har du gjort av med alla fjärrkontroller till bilen måste du nog byta larmboxen med då man oftast behöver en originalfjärr för att koda in några nya på moderna bilar. Din kan ju fungera annorlunda men i allmänhet så är det vanligt att en gammal fjärr behövs för att koda en eller flera nya...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
15 juni 2011
TBOC_Razor skrev:
Har du gjort av med alla fjärrkontroller till bilen måste du nog byta larmboxen med då man oftast behöver en originalfjärr för att koda in några nya på moderna bilar. Din kan ju fungera annorlunda men i allmänhet så är det vanligt att en gammal fjärr behövs för att koda en eller flera nya...

Det låter ju faktiskt inte helt otroligt...Så kan det mycket väl vara. Tyvärr!

88 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Bilen är en sådan bil som någon myndighet beslagtagit, därför fanns endast en nyckel som de hade + jag hitta en under stolen. Kan man kolla tidigare ägare på något viss och försöka fråga efter fjärr?

På ägarbyte står de bara firman jag köpte bilen av namn.

Ska in på volvo och fråga imorn, återkommer..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 juni 2011
Om det är en bil som tex fogden utmätt så tror jag inte du har något att hämta där, personligen hade jag nog bett den nya ägaren till "min" bil att fara åt h-vete tongue

Dessutom kan det ju vara mindre trevligt folk som haft den, ringer du då och frågar kanske dom bestämmer sig för att dom saknar den och vill ha tillbaka den..

Men iaf, ringer du TS servicetelefon ska du kunna få fram dom senaste ägarna eller så får du be dom faxa uppgifterna till dig...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
15 juni 2011
Vuoleva skrev:
Bilen är en sådan bil som någon myndighet beslagtagit, därför fanns endast en nyckel som de hade + jag hitta en under stolen. Kan man kolla tidigare ägare på något viss och försöka fråga efter fjärr?

På ägarbyte står de bara firman jag köpte bilen av namn.

Ska in på volvo och fråga imorn, återkommer..

Ja, skriv gärna och berätta vad dom sa...Säkert fler som undrar.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
15 juni 2011
På farsans 850 -95 kostade det 400kr med en ny dosa som han programmerade själv.

Men detta var 11 år sedan, så det har nog ändrats.

88 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Kontakten med förra ägaren ledde då ingenstans, han verka bara rent skum..
Hitta ett papper med hans namn, så var på de viset jag hitta på honom..

Men ang Nyklarna så var jag i kontakt med volvo.

ca 900kr, kostar en ny fjärr och programeringen av den kostar ytligare 320kr.
Då RADERAR de även de gamla fjärrkontrollerna, samt den ena nykeln som är borta big_smile

så 1200,1300 kostar det är få en ny fjärr, å de är väl bara gilla läget.

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
17 juni 2011
Vuoleva skrev:
Kontakten med förra ägaren ledde då ingenstans, han verka bara rent skum..
Hitta ett papper med hans namn, så var på de viset jag hitta på honom..

Men ang Nyklarna så var jag i kontakt med volvo.

ca 900kr, kostar en ny fjärr och programeringen av den kostar ytligare 320kr.
Då RADERAR de även de gamla fjärrkontrollerna, samt den ena nykeln som är borta big_smile

så 1200,1300 kostar det är få en ny fjärr, å de är väl bara gilla läget.

Ja, men då är det väl inget att fundera på? Trodde det skulle bli mycket mer å casha upp. Bara kör för fan!!

Sök