jo jag tänkte även på en vipp, men tänkte koppla solenoiden direkt från tändningslåset bara och ang reläet så fick jag ju glödreläet med men på det satt det bara en grov kabel som gick från en skruvanslutning till glödstiften, sen är det en till skruvanslutning som ska ha ström från batteriet antar jag.. sen 2 vanliga flatstiftsanslutningar en ska väl ha ström när tändningen gå på sen en ska väl till givaren för att tala om om glödning behövs... ska "glödlampan" i instrumentet kopplas på samma utgång som glödstiften då eller? eller e jag helt ute och cyklar då?
Det ska sitta en del kablar från 740/760 relä.. antar att det är samma till 240.. nej glödkabeln är inte den samma, det är en annan kabel gul eller orange tror jag den är i bilens orginal elhärva på volvo.. kolla i mitt galleri.. har lite bilder ang detta där... kanske inte så mycket matnyttigt men en del kanske..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Notera att på detta relä sitter det även ett kontaktstycke med 4 kablar i, jag flyttade över allt från 740 dieseln (donatorbilen), till 760:n som grejerna skulle in i..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
oki, nja mitt relä ser inte alls ut så utseendemässigt ser det lika ut på ovansidan, men nere vid anslutningarna är dom inte alls lika.... möjligtvis att det finns ännu ett flatstift på det, men inget sånt kontaktstycke med 4 kablar i... men det ska nog lösa sig på ett eller annat vis... dock så lutar det åt att köra på benz-reglaget, enkelt och funktionellt:)
oki, nja mitt relä ser inte alls ut så utseendemässigt ser det lika ut på ovansidan, men nere vid anslutningarna är dom inte alls lika.... möjligtvis att det finns ännu ett flatstift på det, men inget sånt kontaktstycke med 4 kablar i... men det ska nog lösa sig på ett eller annat vis... dock så lutar det åt att köra på benz-reglaget, enkelt och funktionellt:)
MB reglaget tror jag är det lättaste faktiskt.. testa och se om du får det att funka..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
nja den e ju inte så liten, men bara en 6meters ändå motorn som satt i och som jag rasade var ju en mb220d 60hk... så den var ju inte för snabb om man säger så...
spakstället ihopsvetsat för andra gången, vände det ett halvvarv fel första gången
testmonterat, dock ska jag kapa isär och vinkla om lite då den hamnade väldigt nära kanten på hålet... och så ska jag ju såklart ha en längre spak så jag når den oxå:D
nu har det hänt lite igen iaf, men inte mycket av värde att visa på bild... kopplat diverse kablar och slangar, lagat grenröret, byggt växellådsfäste och klurat ang kopplingen... är ju hydraulisk koppling på bussen, men vajerkoppling på lådan... hittar inga lämpliga kopplingscylindrar, och kopplingsarmen på lådan är ju felvänd oxå då för att köra hydraul... men kom en ide, har 2st växellådor till saab 9000 stående, med kopplingscylinder på, den modellen som sitter runt axeln, så ska åka och hämta en sån i morgon att måtta lita med...
bjuder iaf på en bild på vxl-fästet, byggt i 4mm plåt, borde hålla tycker jag
Ser ju bra ut tycker jag, ja ta o klura lite på det där med kopplingen.. tror nog du kan komma på nåt bra .. bara att kolla lite vad du kan få tag på för grejer.. Finns ju Volvo Diesel med hydralkoppling åxå har jag för mig.. Volvo 940TD kanske.. kan vara värt att kolla upp och kanske se om det finns några delar som passar bolt on..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **